Rond Fontilles vanaf het Kasteel van Orba

Photo ofRond Fontilles vanaf het Kasteel van Orba Photo ofRond Fontilles vanaf het Kasteel van Orba Photo ofRond Fontilles vanaf het Kasteel van Orba

June 11, 2023
February 2023

near Orba, Valencia (España)

Vertrek vanuit coördinaten N38° 46.349' W0° 04.354' - Kleine parking bereikbaar vanuit Murla.
We vertrekken op de parking net onder het Kasteel van Orba.
We lopen terug langs de rijweg en na 650m lopen we rechts het pad op. Verder komen we langs de Muur van Fontilles. Het gaat vanaf hier verder tot de toegangsweg van het dorp die we oversteken. Verder steken we de Barranc de Fontilles over en net voor deCV-721 gaat het rechts steil omhaag naar Castell de les Adzavarez.
Iets verder, aan 2 steennmannetjes, zijn wij rechts gelopen terug De Barranc de Fontilles in. Dit pad is iets zoeken naar steen mannetjes en soms op goed gevoel om weer in de Barranc te komen. Maar men kan ook gewoon het pad volgen tot op de CV-718.
In de bocht van de CV-718 steken we weer de Barranc over en gaan over de terassen en het bos omhoog tot aan Deposite 33. Net ervoor rechts een smal pad in en op een breder pad rechts in de volge rechtdoornde bocht.
Nu gaat het langs Font de la Xopeta - Font de Les Rabosses naar het Kasteel van Orba.
Van hieruit lopen terug naar beneden naar ons vertrekpunt.