Romanyà de la Selva-Cistes-Dolmens,Fonts i Suros

Photo ofRomanyà de la Selva-Cistes-Dolmens,Fonts i Suros Photo ofRomanyà de la Selva-Cistes-Dolmens,Fonts i Suros Photo ofRomanyà de la Selva-Cistes-Dolmens,Fonts i Suros

April 21, 2018
April 2018

•   4.8 3 Reviews

near Romanyà de la Selva, Catalunya (España)

Ruta circular con tintes culturales. No presenta dificultades pero es conveniente estar pendiente del GPS porque algunos cambios de dirección no son intuitivos. La ruta realizada en sentido antihorario, se inicia en el sendero con cadena que sale de Can Roquet . En el recorrido pasaremos por varias fuentes, algunas de ellas las dejo indicadas aunque no las visitamos por estar secas; numerosos paradólmenes formados a capricho de la naturaleza, algunas Cistes,pequeñas tumbas prehistóricas; el Dolmen de la Cova D'En Daina, varios Suros gigantes y el majestuoso Balcó de les Pedres Grosses. Al terminar podéis optar por comer en Can Roquet, algo caro aunque con cocina de autor, o acercaros a Santa Cristina donde hay una amplia y variada oferta gastronómica.

PictographCave Altitude 1,033 ft

Suro Petit de l'Almeda

• Photo of elemi6969
    elemi6969 Apr 21, 2018

No dudéis en dedicar tiempo a embelesaros en estos parajes.

• Photo of Jcuello
    Jcuello Apr 22, 2018

Fuentes, dolmenes, paradolmeses, cistas y balcones.
    Muy cultural

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque Apr 25, 2021

Ahir vaig fer aquesta ruta.
    Coses atenir en compte:
    - La font del cucut no la vam arribar a veure. Vam fer el camí (molt embardissat) però a l'arribar al punt del waypoint on marcava la font no la vam veure. Està tot molt i molt brut. Fins i tot va costar fer el camí.
    - El Menhir de la Murtra no el vam veure. Han tancat la zona per deixar els rucs de les gavarres a netejar i no es podia passar.
    - Un cop estem al Balcó de les Pedres Grosses i tornem enrera les nostres passes, quan estem a l'alçada de la Barraca d'en Furroi, ens queda un altre camí a la dreta de la barraca que ens porta a un altre mirador o balcó. Ens van dir que portava el nom del Balcó del Cel. El mirador queda a 2 minuts aprox. de la barraca i hi ha una fita de pedra indicant el camí.
    Seguim ...

MrTerri Apr 25, 2021

Molts senders estàn desapareixent per manca d'ús.

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque Apr 27, 2021

Sí, una llàstima, perquè es van perdent coses d'interés. Sempre m'ha agradat anar anotant els canvis que es veuen o que poden sorgir per l'altra gent, així queda tot més documentat i si algú la vol fer estigui tot més actualitzat.
    Gràcies per tot!!!

MrTerri Apr 27, 2021

Gràcies pels teus comentaris. Salut i botes

• Photo of Josep Mª Güell
    Josep Mª Güell May 3, 2021

Gràcies Terri per la teva ruta
    La vam fer ahir 02-05-2021 i molt maca amb una colla de 25 perduts
    Com estava moll per que havia plogut el dia abans al principi ens vam mullar per les herbes molles no pas pel terreny que al ser sorren no fa fang.
    La ruta es força difícil de seguir però com dius s'ha de seguir el trakc amb GPS, hi ha punts una mica emboscats i perdedors pero si segueixes i tens fe (hi ha moments que dubtes de Mr Terri) en el track ens en hem sortit.
    No vam poder fer tota la teva ruta per que la meteo ens amenaçava però després de la cova d'en Daina i ja satisfets vam tornar a Romanya.
    Gràcies MrTerri per les teves rutes

MrTerri May 3, 2021

M'alegra que hageu gaudit. Es cert que moltes vegades els senders no son visibles i cal navegar fent servir una mica l'intuició. Es part de l'aventura. Salutacions.

• Photo of Juan bustamante
    Juan bustamante May 15, 2022

HOLA MrTERRI

MUCHAS GRACIAS POR COMPARTIR ESTA MAGNIFICA RUTA.
    LA HEMOS DISFRUTADO MUCHO.

ESTAN MUY BIEN MARCADOS LOS SITIOS DE INTERES.

MUCHAS GRACIAS
    ADEUUU SALUT Y MONTAÑA

MrTerri May 15, 2022

Moltes grácies pels teus comentaris tan amables i la bona valoració de la ruta. Salut i botes.