Romànic i paisatge de Castellbell i el Vilar amb Montserrat al fons

Photo ofRomànic i paisatge de Castellbell i el Vilar amb Montserrat al fons Photo ofRomànic i paisatge de Castellbell i el Vilar amb Montserrat al fons Photo ofRomànic i paisatge de Castellbell i el Vilar amb Montserrat al fons

May 11, 2024
May 2024

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Una ruta ben senzilla, sense cap complicació, però que t'ofereix unes vistes realment boniques del ric patrimoni romànic de Castellbell i el Vilar, així com unes espectaculars vistes de majestuosa Montserrat, a part, que visites el gran patrimoni rural del Bages.

La ruta ja ens comença amb la primera església a visitar, concretament, Sant Cristòfol de Castellbell, al mateix punt on hem deixat els cotxes, l'església es troba a peu de carretera i envoltada de cases modernes, però estem davant d'una bonica església, tot i que no hi hem pogut accedir.
Comencem el nostre recorregut i ben aviat ja agafem un camí que ens ofereix una primera vista de Montserrat, molt llunyana, però com que hi ha un espectacle de flors al nostre davant, fa que la muntanya del fons ressalti.
Una miqueta més i ja ens trobem ara sí, amb el primer mirador cap a Montserrat, ja ens hi han deixat un banc i tot, a més, el respatller té la silueta de la muntanya, us recomano d'aturar-vos un moment per gaudir-ne, també ho podeu fer a la tornada, ja que en aquest punt conflueixen el camí d'anada i tornada.
Deixem enrere el banc i anem recorrent el nostre camí que transcorre enmig de camps, sempre amb Montserrat al fons, pel mig, trobem un bonic indret on hi ha una font, avui malauradament seca. La Font del Carner és un indret ben bonic, però ara sense ni una gota d'aigua.
Prosseguim i sempre, en un moment o altre, tenim l'oportunitat de fer una bonica foto a Montserrat.
Ens desviem un moment del camí per arribar a un punt on tenim vistes a l'església de Sant Esteve de Marganell, no hi anem, només la mirem de lluny. Tornem enrere i prosseguim el camí.
Just abans de desviar-nos, trobem un parell de "menhirs" al camí, que amb Montserrat al fons, ens ofereixen una bonica imatge.
Ara ja deixem per una estona les vistes de Montserrat i anem seguint el nostre camí fins que ens trobem amb l'església de Sant Jaume de Castellbell, de planta rectangular, senzilla però ben bonica.
El camí que toca ara és primer pel voral de la carretera i llavors per un camí on ens trobem amb algun cotxe (Camí de Sant Vicenç de Castellet), fins que ens desviem per un corriol ben marcat que ens porta als peus de l'església de Sant Pere de Vilamarics, cal estar atents a no saltar-nos el corriol de pujada que ens hi porta. Abans havia de ser una bonica església, però des del 1939 que està abandonada i es troba amb molt mal estat.
Prosseguim el camí enmig dels camins amb camps a dreta i esquerra, un tram més de carretera i de nou camí, fins a arribar al Pla de Masroig on anem al segon mirador vers Montserrat, si el primer que hem trobat és bonic i curiós, aquest encara ho és més, ja que tenim un banc amb una taula, i al damunt d'ella, la silueta de la muntanya amb el nom de cada una de les pedres que conformen aquest massís i que veiem des d'allí.
Ara ja ens queda el darrer tram que continua recorrent els camps fins a trobar-nos amb el primer mirador del matí, i per tant ben propers a on tenim als cotxes.
Una ruta ben fàcil i bonica, que es pot fer tranquil·lament amb mainada, molt recomanable de fer ara a la primavera on els camps estan verds i hi trobem flors, no la recomano de fer a l'estiu per la falta d'ombra.

Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.

A Instagram:

Podeu visitar el meu bloc:

Sant Cristofol de Castellbell

Vistes_Montserrat_2

Vistes_Montserrat_0

Dreta

Dreta (per veure la font)

Dreta_(per_veure_la_font)

Esquerra (anada)

Esquerra_(anada)

PictographReligious site Altitude 853 ft

Recta

Esquerra (Pel costat carretera)

Esquerra_(Pel_costat_carretera)

PictographFountain Altitude 833 ft

Creuem carretera%2C i a la dreta)

Creuem_carretera%2C_i_a_la_dreta)

PictographFountain Altitude 849 ft

PictographReligious site Altitude 956 ft

Dreta (corriol per anar a l'església)

Dreta_(corriol_per_anar_a_l'església)

Creuem carretera%2C i la dreta pel voral

Creuem_carretera%2C_i_la_dreta_pel_voral

Esquerra (creuem i agafem pista de baixada)

Esquerra_(creuem_i_agafem_pista_de_baixada)

Esquerra

Cal Domingo (cal passar per davant la casa)

Cal_Domingo_(cal_passar_per_davant_la_casa)

Esquerra (passem per corriol en paral·lel carretera)

Esquerra_(passem_per_corriol_en_paral·lel_carretera)

Dreta (creuem carretera i agafem carrer)

Dreta_(creuem_carretera_i_agafem_carrer)

Recta (anem primer al mirador)