Roman Catholic Diocese of Diocaesarea Uzuncaburç - Susanoğlu / SİLİFKE

Photo ofRoman Catholic Diocese of Diocaesarea Uzuncaburç - Susanoğlu / SİLİFKE Photo ofRoman Catholic Diocese of Diocaesarea Uzuncaburç - Susanoğlu / SİLİFKE Photo ofRoman Catholic Diocese of Diocaesarea Uzuncaburç - Susanoğlu / SİLİFKE

July 10, 2023
July 2023

near (former) Roman Catholic Diocese of Diocaesarea, Mersin (Türkiye)

Roman Catholic Diocese of Diocaesarea

Helenistik Kule,
Kaya Mezarları,
Helenistik Anıt Mezar- Mausoleum (Diocaesarea),
Antik Döşeme Yol (Roma Yolu)
Mil Taşları
Türkmenuşağı
Merdivensay Mh
Susanoğlu

Hellenistik Dönem’de merkezi Uzuncaburç’un 4 kilometre doğusundaki Olba Territoriumu’nun (Olba Kralığı) ibadet yeri olan bugünkü Uzuncaburç yerleşim yeri, Roma Dönemi’nde, 72 yılında İmparator Vespesianus zamanında Olba’dan ayrılarak Diokaesareia (Tanrı-İmparator Kenti) adıyla özerk, kendi adına para basan kent durumuna gelmiştir. Bizans Dönemi’nin ardından Türkler buraya şehrin sembolü olan yüksek burcun (Hellenistik Kule’nin) ismini vererek “Uzuncaburç” demişlerdir.

‘’ Silifke yakınlarındaki Toros Dağları'nda yer alan sayısız tarihi mekan arasında, Piskoposluk Bölgesi en önemli ve aynı zamanda en güzeli gibi görünüyor. Mütevazi Uzuncaburç köyünün arazisinde önemli bir dini mabedin kalıntıları duruyor. Antik çağda Zeus Olbios'un tapınma merkeziydi. Hacıları uzaktan çekti ve yakınlardaki Olba kasabasının sakinlerinin gözetiminde kaldı. Diocaesarea tapınağının anlamı, Didyma'daki tapınağın Miletos kentiyle veya Klaros'taki kahinle ilişkili olarak Ege Denizi kıyısındaki İon kolonilerinin sakinleri için hizmet ettiği role benzetilebilir.’’ (Alıntıdır)