Rojals - Mirador de la Pena - Rojals

Photo ofRojals - Mirador de la Pena - Rojals Photo ofRojals - Mirador de la Pena - Rojals Photo ofRojals - Mirador de la Pena - Rojals

November 10, 2023
November 2023

near Rojals, Catalunya (España)

Ruta circular prop de la pedania de Rojals. De dificultat moderada. La ruta recorre les muntanyes de Prades fins arribar al mirador de la Pena, una talaia natural de la Conca de Barberà des d'on es pot observar des del monestir de Poblet fins els Pirineus.

PictographRuins Altitude 3,153 ft

Corral de la Marieta

De la memòria dels rojalencs sempre ha estat corral i pallissa. Es troba a la pista de la Pena, a un quilòmetre del poble. En estat ruïnós. Hi va viure durant uns anys el mestre de Rojals.

A la intersecció, seguir la senyalització en direcció Les Tres Creus i Els Cogullons.

Continuar en direcció Les Tres Creus i Els Cogullons.

Coll de la Mola

Coll a 1.004 metres d'altitud. Conegut pel terreny de gresos rogencs amb abundància de sílex arronyonats. En aquesta cruïlla de pistes, hi trobem la pista travessera de Rojals als Cogullons i a la Mola d'Estat, i una al davant, que seguint el barranc de la Baridana, arriba a la Bartra.

Panoràmica del barranc de l'Argentada

Panoràmica del comellar de Castellfollit i barranc de l’Argentada acompanyats d’uns magnífics exemplars de teix i boix grèvol.

Coll a 1.011 metres d'altitud.

A la bifurcació, continuar pel camí central.

Agafar el sender senyalitzat com a GR-171.4.

Mirador de la Pena

Talaia natural, a 997 metres d'altitud, sobre la Conca de Barberà, amb una panoràmica formidable sobre la part occidental de la comarca. Als peus, hi ha la casa forestal de la Pena, el tossal del Matarucs, el comellar de la Pena i el monestir de Poblet. A la dreta, les Masies i més enllà, l’Espluga de Francolí. A l’esquerra, Vimbodí. D’esquerra a dreta es poden observar les ondulacions de la serra de Prades, després la punta Curull de la serra de la Llena, les muntanyes de Vimbodí i Vinaixa, les de Senan, la serra del Tallat i al final, la piràmide de Forès. Al darrere, el pla de Lleida i l’Urgell, i, al fons, tot tancant el decorat, els Pirineus.

Prendre de nou el GR-171.4.