Rogljevo-Rajačke pivnice

June 23, 2022
June 2022

near Rogljevo, Central Serbia (Serbia)

23. jun
učesnika 53
vodič Zoran V.

Četvrtog dana boravka na Đerdapu planirana je poseta Rajačkim pivnicama. Nažalost jutro je bilo kišovito pa smo odlučili da polazak pomerimo za nešto kasnije u nadi da će se vremenski uslovi stabilizovati. Tako je i bilo, vremenska prognoza ovaj put nije omanula. Krenuli smo u 11.30 h ka selu Rogljevo putem preko Negotina. Put je dosta loš ne pojedinim deonicama, ima i dosta radova pa smo u Rogljevo stigli tek posle 13 h.

Krenuli smo ka selu, već na samom ulazu naišli smo na markacije i putokazne table ka Rajačkim pivnicama pa je samo preostalo da pažljivo pratimo oznake i sledimo put ka ovom zanimljivom mestu.

Staza je lagana, vodi delom pored vinograda, ima ih i obrađenih i održavanih ali i onih napuštenih i zapuštenih. Oznake su sasvim dobre, možda tu i tamo fali poneka na pojedinim skretanjima. Jedini manji problem su deonice sa visokom travom i zaralim granama, no nekako smo se probijali i kroz te delove.

U Rajačkim pivnicama smo osim degustacije vina mogli posetiti i staro groblje i čuti zanimljivu priču o istoriji ovog mesta i nekim mnogo boljim i srećnijim vremenima kada je vinograda i vina bilo maltene više nego vode.