Roderesch, wandeling in het Mensingebos

Photo ofRoderesch, wandeling in het Mensingebos Photo ofRoderesch, wandeling in het Mensingebos Photo ofRoderesch, wandeling in het Mensingebos

July 13, 2019
July 2019

near Roderesch, Drenthe (Nederland)

Viewed 2099 times, downloaded 57 times

Mooie rondwandeling door het bos van Mensinge.

De start is op de parkeerplaats in Roderesch vlak bij de herberg van Es.
We steken de Norgerweg over en lopen over een landweggetje naar de ingang van het bos.

Over bospaden met mooie vergezichten wandelen we naar het grote meer in het centrum van het bos. Saar is helemaal opgetogen en duikt het water in.

De tocht gaat verder over de parkeerplaats van het bos naar het sterrebos aan het Lieversche Diep waar ook de stuw en vistrap is.

Langs het Diep lopen we naar de havezate Mensinge, een prachtige borg met ooievaars op hun nest bovenop de schoorsteen.

We passeren camping Ot en Sien aan de achterkant en lopen wederom langs een watergang weer in de richting van het centrale meertje. Nu lopen we door tot de picknickbanken.

Verder door naar het bruggetje over de Aa of Groote Diep. Hier is ook de doorwaad-plaats voor paarden, deze mogen niet van het bruggetje gebruik maken.
Dit is ook weer een zwemparadijs voor Saar.

Vanaf het bruggetje lopen we even een stukje terug en over de Melkweg gaat het naar Alteveer en van daaruit is het nog maar een klein stukje naar de parkeerplaats in Roderesch.

Photo ofParkeerplaats en startpunt in Roderesch Photo ofParkeerplaats en startpunt in Roderesch Photo ofParkeerplaats en startpunt in Roderesch

Parkeerplaats en startpunt in Roderesch

PictographLake Altitude 28 ft

Meertje in het Mensingebos

Lieversche Diep

Stuw en vistrap in het Lieversche Diep.

Havezate Mensinge

PictographLake Altitude 78 ft

Vennetje

Picknickplek

Photo ofZwemplek bij bruggetje over Lieversche Diep Photo ofZwemplek bij bruggetje over Lieversche Diep Photo ofZwemplek bij bruggetje over Lieversche Diep

Zwemplek bij bruggetje over Lieversche Diep

Landhuis in Alteveer

• juf.mar Dec 28, 2019

Dank je wel voor deze route. Ik heb het hardlopend gedaan was een mooi stukje omgeving Roden.

Wicky en Erick Dec 28, 2019

Hallo juf.mar, leuk dat je even een reactie geeft en dat deze route bevallen is. Op onze eigen wandelsite heb ik alle routes per land en provincie geordend, misschien staan er nog een paar bruikbare bij voor jou. Hartelijke groet, Erick.

• Photo of hvoneije
    hvoneije Oct 9, 2020

Mooie route. Hartelijk dank.

Wicky en Erick Oct 9, 2020

Hallo hvoneije, leuk weer een berichtje te ontvangen en fijn dat deze route ook weer bevallen is. Blijf ons volgen zou ik zeggen. Hartelijke groet en tot een volgende keer, Erick.