Rodalies Mura

October 24, 2017
October 2017

•   4.8 8 Reviews

near Mura, Catalunya (España)

Mura-Coves, Fonts i Rodalies. Excursió apta per a tots els públics.
Arribem a Mura des de l’A2 – C55 (Pont de Vilomara) – Bv1224 (carretera de Rocafort a Mura); o per Terrassa – Matadepera –Coll d’Estenalles – Mura (Bv-1221- 1223). Els dos itineraris són feixucs i plens de corbes.
A Mura, deixem el cotxe al pàrquing del centre d’informació (mateix edifici que l’Ajuntament).
Sortim cap el poble i passem per la font de la Guineu i després anem a visitar l’església de Sant Martí. Tot el poble és molt bonic i paga la pena de passejar-lo, si no és a l’anada o podem fer a la tornada.
Des de l’església, baixem a baix el riu i el travessem per una passera. Després cerquem les dues fonts del Formatget i del Foradot. Les dues estan pròximes i les dues ragen. La primera està presidida per un gran plàtan en un recó humit i fresc i la segona és dins d’una cova.
Al tornar cap a la font del Foradot, tornem a passar per la font del Formatget i podem arribar-nos al forn del calç, les Blanqueres i sortim a mig camí de la ruta a les coves.
Pujada dura fins l’encreuament de Les Coves i des d’allà un flanqueig planer per un bosc ombrívol fins arribar-hi. Normalment estan tancades i si voleu visitar-les cal demanar la clau al centre d’informació.
Tornem a l’encreuament, un esforç més i tot seguit arribem al collet de Reixach i a la carena, des d’ on podrem veure la mola del Montcau.
Una estona per carena ens porta al Turó dels Ducs. Si seguíssim el camí ens portaria al coll d’Estenalles. Però això és la fi de la pujada. Busquem un bon punt per fer unes fotos sobre El Montcau i Montserrat i ens enfilem sobre una roca que tenim davant. Allà parem a descansar, menjar i fer unes fotos abans d’iniciar el camí de baixada.
Per la baixada, agafem el camí que surt a la dreta de camí per on hem vingut i que agafa la direcció Nord-Oest. La baixada serà més llarga i ens portarà a la Masia de la Bauma, una construcció increïble dins d’un l’extra-plom. És digne de veure i fer-hi fotos. Pugem una mica en direcció al Puig de la Bauma per tenir una vista aèria del conjunt que està al costat de l’edifici dins i que conté una ermita.
Deixem, la casa dins la Bauma i una mica més enllà deixem la carretera per baixar fins el riu i després agafar un camí a l’esquerra que ens portarà a la Creu de la Vila, que és una creu de terme restaurada el 1939.
Des d’aquí ja veiem el poble de Mura. El camí baixa dret, tornem a passar la riera i entrem al poble per la font de la Guineu. Llavors, podem passejar per aquesta bonica vila, passar per sota de dos ponts d’un carrer que ens porta cap al Mirador de l’Ajuntament des d’ on podem veure una vista aèria del poble, la seva església i les seves taulades. Passem per un restaurant, un aparcament i pugem cap a l’Ajuntament, on darrera hi ha el pàrquing del centre d’informació i arribats al cotxe acabem la sortida.
Només em queda donar gràcies a en Santi Gavarres per compartir aquesta ruta basada amb la seva i desitjar que us agradi.
Salut i cames.

BV-1223

1-Font de la Guineu

Font_de_la_Guineu

2-Esglèssia de Sant Martí

Esglèssia_de_Sant_Martí

14-Turó dels Ducs

Turó_dels_Ducs

Photo of15-Panoràmica-i-descans-des-dalt-la-Roca Photo of15-Panoràmica-i-descans-des-dalt-la-Roca Photo of15-Panoràmica-i-descans-des-dalt-la-Roca

15-Panoràmica-i-descans-des-dalt-la-Roca

PictographCave Altitude 2,260 ft

12-La cova de Mura

13-Collet de Reixach

Photo of18-Barraques costat del camí i paisatge Photo of18-Barraques costat del camí i paisatge Photo of18-Barraques costat del camí i paisatge

18-Barraques costat del camí i paisatge

Photo of19-Panorámica masia i ermita de la Bauma Photo of19-Panorámica masia i ermita de la Bauma Photo of19-Panorámica masia i ermita de la Bauma

19-Panorámica masia i ermita de la Bauma

PictographMonument Altitude 1,752 ft

20-Más de la Bauma

22-Creu de la Vila

PictographBridge Altitude 1,440 ft

24-Passera sobre la riera

PictographDoor Altitude 1,504 ft

25-Pont sobre el carrer (Mura)

26-Mirador de l'Ajuntament

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Nov 2, 2017

Molt bona descripció: engrestadora. Salut i Cames!

• seguall May 18, 2018

Ruta muy variada y apta para todos.

Magí Alsina May 18, 2018

Gràcies a tots pels comentaris.
    M'agrada que us agradi. Així treballem els uns pels altres i entre tots donem a conèixer aquest meravellós país que es Catalunya.

• Photo of Dangi0
    Dangi0 Nov 5, 2018

Seguimos esta ruta el 04/11/2018, el track es correcto y pasa por agradables caminos. No conocía el pueblo de Mura, y la verdad es que es bastante bonito.
    Ya que no son GRs, las indicaciones en la ruta son a veces escasas, pero con el track resulta fácil ubicarse.
    Gracias Magí!

Magí Alsina Nov 5, 2018

Gracias por tu valoracion y comentarios, Dangi0.

• Photo of David - Sat Chit Ananda
    David - Sat Chit Ananda Apr 16, 2019

La ruta es bonita el entorno tambièn, el track y la info perfecta, en mi caso he tardado 5 h 30 m màs o menos paradas incluidas. Muy recomendable.

Magí Alsina Apr 16, 2019

Gràcies Davidmister per la teva valoració i comentari.
    Estic content que t'hagi agradat.
    Magí.

• crristina1 Oct 18, 2020

Maravellosa, molt ben indicada! Gracies!!

Magí Alsina Oct 18, 2020

Gràcies a tu cristina 1 per la teva valoració i comentari.
    Encantat que us hagi agradat i un plaer que us hagi guiat bé.

• Photo of xavieraloy
    xavieraloy Dec 8, 2021

L'hem fet amb dos nens i ha estat molt agraïda.

Magí Alsina Dec 8, 2021

Celebro que t'hagi agradat xavieraloy, i que els nens s'ho hagin passat bé.
    De fet es una excursió amb sorpreses agradables i curioses com el Mas de la Bauma.
    Recorda siusplau de fer la valoració.

• Photo of xavieraloy
    xavieraloy Dec 9, 2021

Una bona matinal amb bones vistes i força ombrívol per fer tot l'any. Ben indicat i curiositats que no vam visitar i que servirà d'excusa per tornar-hi.

• Photo of jhermont
    jhermont Apr 3, 2022

Si a sobre et quedes a dinar al Puig de la Balma fantàstic sortida

Magí Alsina Apr 3, 2022

I tant, jhermont, i tant.
    Celebro que t'hagi agradat.
    I gràcies per la valoració i comentari.

• Photo of jorgrau
    jorgrau Jan 27, 2023

Una ruta ben agradable, moltes gràcies per compartir-la.
    Salut i república! :)

Magí Alsina Jan 27, 2023

Gràcies Jorgrau pel teu comentari i valoració. Celebro que t'hagi agradat. Sí, és una ruta agradable i amb al·licients, com les fonts ( malgrat que ara potser estaran seques), el pintoresc poble de Mura i sobre tot la impressionant Masía de la Bauma, que per a mí hauria de ser patrimoni de la humanitat per la curiositat que representa.