Photo ofRodalies Montserrat: Monistrol - Turó de Morrolius - Turó de Comellats - Turó de l'Ermità (100 cims) Photo ofRodalies Montserrat: Monistrol - Turó de Morrolius - Turó de Comellats - Turó de l'Ermità (100 cims) Photo ofRodalies Montserrat: Monistrol - Turó de Morrolius - Turó de Comellats - Turó de l'Ermità (100 cims)

March 7, 2024
March 2024

•   5 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Excursió circular que té com a principals atractius la passejada per la carena entre el Turó de Morrolius, el Turó de Comellats i l’assoliment del Turó de l’Ermità (100 cims), amb la vista constant de la paret nord (la que es veu des de Santa Cecília i Monistrol ), amb el Cavall Bernat, la Paret de Sant Jeroni, El Serrat dels Patriarques, la Foradada, La Cadireta...
Un espectacle.
Ens dirigim amb el cotxe a la estació del funicular i allà agafem el camí del cementiri. Aparquem en un petit pàrquing que hi ha passat el cementiri.
09:10.- Sortim i agafem la pista que va a El Piteu.
09:24 – Agafem un trencall a mà dreta de la pista que baixa al torrent de les Escometes, el travessa i puja fins a tornar a creuar la pista del Piteu, segueix amunt i passa pel costat del Piteu.
09:40 – El Piteu. Masia Can Piteu. Seguim pista i agafem un altre corriol que torna a sortir a la Pista del Piteu. Seguim per la pista, passem el torrent del Tortuguer i agafem sender que ens surt per l’esquerra amunt per la Costa de la Cabrida i ens porta al camí de Monrrolius (pista), al costat de la Creu del Capellà.
10:00 - Des de la pista podem a la dreta, a fer el tros facultatiu del Mirador i Monrrolius (anar i tornar) o tirar a l’esquerra cap a la Creu del Capellà, escurçant la excursió.
Anem a la dreta cal al Mirador per la pista del camí de Monrrolius fins a la cruïlla i allà fins el Mirador.
10:25 – Mirador. Des d’on es pot veure la urbanització de La Calcina, el Turó de l’Ermità i darrera, majestuosa, tota la paret de Sant Jeroni i el Cavall.
També s’endevina, davant les urbanitzacions de Can Guixà, Can Pi i el Turó de les Coixes per on passa el Túnel de Bagunyà de la carretera Monistrol-Manresa.
Al tornar des del Mirador, en comptes d’agafar la pista anem cap al petit turonet de Monrrolius, a penes apreciable i tornem al punt del anar-i-tornar fins arribar al Coll de la Creu del Capellà on ens trobem la carretera.
10:40 – Coll ¡de la Creu del Capellà. Travessem la carretera asfaltada (camí de la Calcina) i agafem un sender que puja. Compta que pot ser perdedor. Nosaltres ens vam equivocar i vam haver de recular una mica per agafar el camí que puja més a la dreta. El sender, agafa primer la direcció nord-oest per tombar, més endavant cap a sud-sudoest amb un angle de 60 graus. I després a gairebé oest tot seguint la carena fins arribar al Turó de Comellats.
11:00 Turó de Comellats. Seguim el camí de carena sempre amb la grandiosa vista de les parets de Montserrat que va baixant fins arribar a una pista. Des de la carena ja es pot veure el Turó de l’Ermità. La pista, sembla de nova construcció. Aprofitem per fer un mos en unes pedres que ens fan de seient, que trobem al costat de la pista i a sobre mateix de la Urbanització de la Calcina.
Seguim per la pista que puja dreta fins arribar al trencall del Turó de l’Ermità.

11:50 – Trencall del camí al Turó de l’Ermità, marcat per una gran fita. Seguim el camí fins trobarnos en unes roques que ens marquen el Turó de l’ermità. Pugem per aquestes roques amb una fàcil grimpada que ens porta dalt del cim.
12:00 – Turó de l’Ermità. La vista sobre la paret Nord és fantàstica. Llàstima que el dia no acompanya gaire i unes boires enterboleixen la muntanya. Però encara es pot veure tot perfectament, però en poc o gens de sol. Una mica gris.
Després d’admirar el paisatge i fer uns fotos tirem cap avall. El camí segueix per la carena i va davallant fins el Coll de la Molella.
12:45 – Coll de la Molella. Ara el camí s’escola per darrera d’un grau i va baixant per la vessant de Santa Cecilia. Agafa una altra pista (crec que també nova), fins que mor al Torrent de les Coves de Santa Cecília on després de baixar per un ‘desmonte’ de pedres sense cap dificultat, ens situa al camí original (abans de la pista). El camí que després empalma amb una altra pista, descriu un semi-cercle per sota mateix de la Miranda de Santa Cecília i va a parar al Pla dels arbrets on trobem una carretera asfaltada amb un pal indicador. Nosaltres agafem a la dreta i després d’una petita pujada agafem un sender que ens surt a la dreta. El Camí de la Calcina.
13:07 – Baixem per aquest camí donant l’esquena a Montserrat. Compta que una mica més endavant ens vam equivocar allà on hi ha una bifurcació i hem d’agafar el camí a l’esquerra que baixa. Sempre en direcció nord i lleugerament est i amb Montserrat a l’esquena, anem baixant. Més endavant travessem una pista i anem seguint les fites fins anar a parar altra cop al Piteu, arribant per l’altre camí diferent al que hem pujat.
Ar a només ens queda desfer el camí d’abans fins arribar allà on és el cotxe.
Fi de la excursió.
Aquesta excursió esta agafada de la ruta: Turó de l'Ermità (100 Cims) des de Monistrol de Montserrat del company de wikiloc: chus59
També podeu seguir aquesta excursió pel seu track on té una ressenya molt ben explicada.
Gràcies per compartir, company.
Salut i República
Magí

PictographCar park Altitude 829 ft

PictographIntersection Altitude 779 ft

Compta ! Aquí ens vam equivocar. No us despisteu.

PictographIntersection Altitude 883 ft

Travessem pista

Agafem camí que surt davant

PictographIntersection Altitude 939 ft

PictographMountain hut Altitude 958 ft

Vista de Can Piteu o El Piteu

PictographIntersection Altitude 992 ft

PictographIntersection Altitude 886 ft

Seguim pista a la dreta

PictographRiver Altitude 840 ft

PictographIntersection Altitude 843 ft

Dreta. Seguim pocs metres per la pista i agafem sender de la Costa de la Cabrida que surt a l'esquerra amunt

Mirador

Travessem carretera

Camí carener amb vistes

Pista amb vistes

Vista del Turó de l'Ermità

Baixada del Turó de l'Ermità

Cim del Turó de l'Ermità

Camí cap el Coll de la Molella

Photo ofVistes des del camí al Coll de la Molella Photo ofVistes des del camí al Coll de la Molella Photo ofVistes des del camí al Coll de la Molella

Vistes des del camí al Coll de la Molella

Coll

PictographRiver Altitude 1,677 ft
Photo ofTorrent de les Coves de Santa Cecília Photo ofTorrent de les Coves de Santa Cecília Photo ofTorrent de les Coves de Santa Cecília

Torrent de les Coves de Santa Cecília

Fi de pista. Desplom

Pla dels arbrets. Carretera

Uns metres més enllà agafar camí a mà dreta

Detall del camí i vistes

PictographInformation point Altitude 1,132 ft

PictographFauna Altitude 1,011 ft

PictographRisk Altitude 916 ft

Camí sobre el talús

El camí passa arran del talús de la pista

PictographPhoto Altitude 855 ft

Detall camí

• Photo of Jordi.soto
    Jordi.soto Mar 9, 2024

Bona ruta i bones fotos, Montserrat es la meva montanya més venerada, sempre fent País, Visca la Terra.

Sempre a Munt FINS Fer El CIN.

• Photo of kaluni
    kaluni Mar 13, 2024

Bones vistes de Montserrat

• Photo of Magí Alsina
    Magí Alsina Mar 13, 2024

Gràcies kaluni pel comentari i valoració.
    Sí, unes vistes excel.lents d'una de les les muntanyes més boniques i sorprenents de Catalunya.
    Les altres dues son els Encantats i el llegendari Pedraforca.
    Ei, segons el meu parer.
    Salut i República Catalana company !