Rocherath 8,5 Km veel asfalt wel mooi bos Arie Buurman log 0873 Deidenberg

Photo ofRocherath 8,5 Km veel asfalt wel mooi bos Arie Buurman log 0873 Deidenberg Photo ofRocherath 8,5 Km veel asfalt wel mooi bos Arie Buurman log 0873 Deidenberg Photo ofRocherath 8,5 Km veel asfalt wel mooi bos Arie Buurman log 0873 Deidenberg

September 2, 2023
September 2023

near Wolfert, Wallonia (Belgique)

Aardige wandelroute, nergens echt zwaar, al zit er wel een stuk weg in wat omhoog gaat. We hoorde veel vogels zingen, we zagen een Wespendief opvliegen. En het wild zal ons wel in de gaten hebben gehouden, zonder dat wij het gezien hebben. De route kwam langs een herdenking pad van 800 meter lang. het zogenaamde "Hasselpath": Hier vochten Amerikanen en Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog. Toen wij hier wandelde, waren ze op het aangrenzende schietterrein van Elsenborn, aan het schieten met mitrailleurs en zware wapens. Het is vreemd, als je op een plaats waar zo hard gevochten is en veel jonge mannen, soms kinderen nog het leven hebben gelaten, voor idioten, die aan de touwtjes trekken. Het doet je ook gelijk aan de oorlog hier niet ver vandaan in het Oosten denken.