Rochefort abdij natuur en stad

July 27, 2014
July 2014

near Coin de Suzin, Walloon (Belgique)

Vertrek aan de abdij van Saint Remy Rochefort
Halverwege tussen Brussel en Luxemburg ligt de gemeente Rochefort (5.000 inwoners) in de provincie Namen. Dit dorp is gelegen in het centrum van de Famenne.

De abdij Notre-Dame de Saint-Remy ligt in vogelvlucht op 2 km van het centrum van het stadje Rochefort, aan de voet van een uitgestrekte heuvel.
De heuvel is rijk bebost en herbergt tal van natuurlijke rijkdommen.

Volgens kenners geeft het water van de Tridaine het 'Trappistenbier Rochefort' zijn unieke smaak .

PictographProvisioning Altitude 624 ft

ROCHEFORT

De stad profileert zich als toeristische trekpleister. Naast twee verschillende toeristische treintjes beschikt de stad onder meer over de Gallo-Romeinse villa Malagne waar men het leven van 2000 jaar geleden tot leven probeert te brengen, de Notre Dame de la Visitation, de Grot van Lorette-Rochefort en de ruïnes van het Gravenkasteel uit de elfde en de veertiende eeuw. In de nabije omgeving bevindt zich tevens de abdij Notre-Dame de Saint-Rémy waar de Rochefort-bieren gebrouwen worden. De abdij zelf is niet te bezoeken,

• Photo of Theunair49
    Theunair49 May 7, 2017

Beste Mon Plaisir 2,
    Ik heb gisteren 6 mei de wandeling gemaakt. Ik heb er een hele bijzondere dag van gemaakt, want ik zou de Abij St.Remy (Rochefort) bezoeken. Maar wat blijkt, er is daar helemaal geen pauze mogelijkheid, geen bezoek aan de brouwerij en/of aan een restaurant. Later in het VVV van Rochefort hebben ze mij helemaal ingelicht, dit was de enige teleurstelling, de wandeling was gewoon goed en boeiend. Deze wandeling heb ik gecombineerd met een wandeling van "Jomat" ook van Wikiloc. Dit is de link naar de wandeling; http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1965550 totaal 31, 5 km plus nog een paar mislopen. Want op twee plaatsen in het bos waren de paadjes dicht gelegd met dode bomen. Hartstikke bedank voor deze mooie wandeling. Jacques Theunissen Uit Gronsveld / Nederland

• Photo of Casam
    Casam Sep 27, 2023

Prachtige top wandeling, gevarieerd stad, bos, natuur met enkele echte verlaten plaatsen. Enkel even goed opletten nabij de rue de la Martinette (50.164405,5.229112) waar een omgevallen boom de toegang tot het, weinig, belopen bospad versierde.