Photo ofRocamala, La Falconera, Forat de la Donzella, Bot, Santuari de la Fontcalda i Coll de la Fontcalda des de Prat de Comte Photo ofRocamala, La Falconera, Forat de la Donzella, Bot, Santuari de la Fontcalda i Coll de la Fontcalda des de Prat de Comte Photo ofRocamala, La Falconera, Forat de la Donzella, Bot, Santuari de la Fontcalda i Coll de la Fontcalda des de Prat de Comte

March 27, 2024
March 2024

near Prat de Comte, Catalunya (España)

Ruta a la Terra Alta sortint de Prat de Comte passant per:
- Coll de Bot (1.4 km)
- Cova de Carlets
- Rocamala (3.8 km)
- La Falconera (4.2 km)
- Font de la Donzella (5.6 km)
- Estació de Bot
- Olivera Mil.lenaria de la Vall de la Jepa (11.4 km)
- Santuari de la Fontcalda (12.6 km)
- Coll de la Fontcalda (14.0 km)

Ruta molt aventurera i atractiva amb trams exigents que cal remarcar: la pujada i baixada pel pas equipat (amb cable) al Rocamala, després la baixada per una canal de terra i pedra, relliscosa i dreta per recuperar la carena a la Falconera, aleshores vam continuar per carena/cresta, hi vaig pujar-hi per una grimpada per la roca II o III°( de pedra descomposta) i accedir al cim (es pot voreja hi pujar per cara nord-est amb un pas I°, com vam fer els companys), aquí vaig baixar i pujar per diferents opcions a retrobar-me amb ells.

Sortim de Prat de Comte cap la plaça de l'església, per agafar el camí PR a Bot, al arribar la Teuleria continuar corriol PR a sortir a la ctra.fem una dreçera poc evident i enllaçem a la Crta. tot seguin-la a Coll de Bot i Collventós, continuem Crta. i a la Cova de Carlets agafem corriol que d'aviat s'enfila amunt fins al Pas amb cable per accedir al Rocamala 💯 cims, 621 m) ara baixem Pas amb cable i aquí mateix devallem per la canal dreta a buscar la carena, tot seguin-la a trobar una grimpada II per accedir a La Falconera ( també es pot vorejar i pujar-hi per l'altre costat més accessible) continuem a la Roca Plana i devallem per la llomada tot seguint un corriol poc evident al Forat de la Donzella, agafem la pista que ens porta a l'Antiga Estació de Bot, seguim un petit tram de la Via Verda que deixem cap el Camí Volandins per retrobar després un túnel la Via Verda, la seguim tot passant per diferents túnels a l'antiga Estació de Prat de Comte, aquí seguim camí camí de la Vall del Frare a l'Area i Olivera de la Vall de la Jepa, aleshores agafem corriol dels Estrets pel Riu Canaletes a l'Area de la Fontcalda ( indret molt recomanable), pugem a la Via Verda però agafem corriol GR-171 tot pujant al Mirador de Salve, continuem al Coll de la Fontcalda que d'aviat sortim al camí de les Fontjoanes que ens retornarà a Prat de Comte.