Rocamala (621mts - Terra Alta)i la Falconera , des de Prat del Compte.

Photo ofRocamala (621mts - Terra Alta)i la Falconera , des de Prat del Compte. Photo ofRocamala (621mts - Terra Alta)i la Falconera , des de Prat del Compte. Photo ofRocamala (621mts - Terra Alta)i la Falconera , des de Prat del Compte.

March 27, 2024
March 2024

near Prat de Comte, Catalunya (España)

Bonica ruta per assolir el Rocamala i la Falconera.

EXPLICACIÓ DE LA RUTA:
Sortim des del Prat del Compte, seguint una pista.
Més endavant trobem la carretera, i la seguim fins al waipont (Cova de Carlets), on allà agafem un corriol, fins arribar al tram de corda.
Pujem per la corda, i ja arribem al cim de Rocamala (621mts - 100 cims).
Cim força estret, però amb unes vistes increíbles, a l'Agulla de Bot i la Falconera.
A dalt hi podem trobar una creu, i el nom del cim escrit.
Fem fotos, però vigilem molt, ja que es molt estret.
Baixem per la corda, i agafem un barranc força dret (no recomano baixar per allà).
Acabats de baixar el barranc, pujem fins al cim de la Falconera (cim prominent).
Fem fotos, i baixem fins l'àrea recreativa forat de la Donzella, on allà agafem la pista, fins a l'estació de via verda de Bot.
Agafem la vía verda, però al cap de poc anem a la dreta, i la deixem una estona.
Més endavant la tornem a enllaçar, ja fins casi Fontcalda la seguirem.
Després de passar per Mare de Déu de la Fontcalda, pujem per un sender molt bonic, fins trobar més endavant la pista, que ens deixarà novament al Prat del Compte, on tenim els cotxes.

DIFICULTAT DE LA RUTA:
Ruta difícil, per el tram de corda a la Rocamala, quan fa vent es perillós, i també per la baixada cap a la Falconera on el barranc estava força molla la pedra i es de fàcil relliscada.
El primer tram de la ruta fins la àrea recreativa, es una mica més lent de fer, però després ja es va més ràpid, ja que vas per pista.

La Rocamal està inclòs en el repte dels 100 cims, des de l'1 de Juliol (llistat nou).
Espero que gaudiu molt de la ruta.
Salut i bones rutes.

PictographCave Altitude 1,417 ft

Tram de corda, i vistes.