Rocallarga 100 cims

October 19, 2009
October 2009

•   4.3 2 Reviews

near Rupit, Catalunya (España)

Obtindreu més informació a https://els100cims.blogspot.com/2009/10/rocallarga.html

Ruta realitzada seguint el sentit de les agulles del rellotge.
Sortida i arribada a Rupit (aparcament públic).
Començarem la ruta creuant el riu pel pont, per sortir al Camí de Rupit a Sant Joan de Fabregues. Al final de la zona urbanitzada, just abans de fer un revolt a l'esquerra, veiem un pal indicador al començament d'un camí que tenim just davant nostre. Prendrem aquest camí, que no abandonarem fins arribar al Mas Rajols. Per arribar-hi haurem d'estar atents als pals indicatius i els senyals de GR que anirem trobant. Un cop arribats a Rajols, hem de prendre la pista que, a la nostra esquerra, ens porta a Tavertet, fent cas al pal indicador. Seguim aquesta pista asfaltada fins al Pla Boixer. Aquí se'ns presenten dues possibilitats. Podem seguir per la pista fins el Mas de l'Avenc, per girar a la nostra dreta i anar a trobar Rocallarga, o bé, com va ser el nostre cas, deixar la pista i anar creuant el camp pujant recte cap Rocallarga. Si prenem aquesta opció, trobarem un sender que surt a la nostra dreta un cop estem a l'altura de Rocallarga, que veurem a la nostra dreta. Per accedir al cim hem de trobar un petit corriol senyalitzat amb una petita fita de pedres. Seguirem aquest sender a través de la vegetació fins a sortir a una pista que trobarem en sentit dreta esquerra. En aquesta pista hem de cercar, a la nostra dreta, una altre fita que marca un altre corriol que en forta pujada, ens portarà a una canal que desemboca en el cim de la carena. Si el dia acompanya gaudirem d'una esplèndides vistes. La tornada la farem seguint, per la nostre dreta, la carena fins a trobar el Puig de Cortils, lloc en què podem aprofitar per visitar la Balma de Cortils, d'una mida considerable. Per accedir a aquesta Balma hem de localitzar un petit corriol que es troba a la nostra dreta i que, en baixada, s'introdueix en la vegetació. Després de la visita, continuarem la travessa seguint les marques grogues i rodades de vehicle fins al lloc anomenat Collet de Rajols. En aquest lloc tornem a tenir dues possibilitats. Si baixem per la pista que tenim a la nostra dreta, tornarem al Mas Rajols i, per pista cimentada, a el Perer. En el nostre cas vam optar per continuar recte per la pista que segueix davant nostre i que, després d'una petita i curta pujada, desemboca en un prat. En aquest camp hem de continuar caminant el més decantats a la nostra dreta que puguem, seguint el fil de tanca que trobarem. Després d'una curta marxa trobarem una obertura en la mateixa que permet el pas de persones però no el d'animals. Creuarem per ella per sortir a un corriol que ens portarà a el Pedró. Continuant pel GR arribarem al punt en què trobarem un pal senyalitzador. Prendrem direcció dreta seguint les indicacions de el Perer i Rupit. Ja no hi ha pèrdua fins a Rupit. Tan sols hem de vigilar en un parell de punts de l'itinerari. El primer és a pocs metres del desviament anterior, enmig de la fageda que estem baixant. Hi ha una cruïlla de camins. Hem de deixar la pista més ampla i seguir baixant pel sender que baixa per la nostra esquerra. No hi ha problema ja que l'encreuament està senyalitzat mitjançant pintura groga al tronc d'un faig. Un altre moment delicat és en el Mas el Perer. Un cop assolit el mas, abans de sobrepassar la primera edificació que trobem a la nostra esquerra, hem de prendre la pista que veiem a l'esquerra. També està senyalitzada amb marca groga a la paret de l'edificació. Així baixant, seguint les marques grogues, arribarem a Cal Felips i posteriorment a l'Soler. Passat aquest mes, la pista per la qual venim desemboca a una cruïlla, també senyalitzat amb un pal indicador. Si seguim les indicacions del mirador de la Palomera podrem observar unes vistes de Rupit molt recomanables. Després de gaudir de les vistes, el descens el podem fer bé tornant a la cruïlla anterior i seguir les indicacions o bé, crec que és millor opció, baixar des del mateix mirador prenent un sender que surt per la nostra esquerra (tenint Rupit a la nostra esquena) justa al costat de la paret del mirador. Per aquest sender baixarem directament al Camí de Rupit a Sant Joan, inici d'aquesta caminada.

Cartografia: Mapa Editorial Alpina Vall de Sau

Pal indicador. Sender recte

Pal indicador sender Rocallarga

Gir dreta

Pal ind sender Rocallarga

Seguir GR

Cr seguir GR recte

Pal indicador Tavertet

Dpp dta buscar cami recte feixes amunt

Esquerra

Esquerra baixa marca groga

Pista porland esquerra El Perer

Pal indicador Rupit

Seguir esquerra. Just abans primera edificació de l'esquerra surt un sender. Hi ha un pal elèctric

Esquerra creuar riera cartell indicador

Pal indicador Rupit al paratge El Felips

Baixem pel sender que trobarem a la nostre esquerra, tenint Rupit a la nostre esquena

Gir dreta a mirador La Palomera

• senex_venerabilis Dec 20, 2014

Magnífica ruta, muy bien explicada.
    Personalmente, he tenido dos pequeñas dificultades. La primera, dar con la entrada al canal para subir a la cima: el bosque es bastante cerrado y con fuerte pendiente; pero vaya, nada que no se pueda superar con perseverancia. La segunda, en el Collet de Rajols, donde una valla (reja hecha de forjados, ninguna broma) impedía el paso; no he sabido dar con la entrada, así que he bajado, tomando la alternativa que propone el autor, hacia Mas Rajols por un camino muy bonito en medio de un hayedo.
    En resumen: muy muy recomendable. Gracias por la ruta.

cervianenc Dec 20, 2014

Gracias por el comentario jromero
    En el año 2009, cuando yo hice la ruta, el camino estaba "sucio" pero reconocible.
    Si en todo este tiempo no ha habido mantenimiento seguro que será más complicado de seguir.
    Por lo que respecta al segundo punto, el paso del vallado, cuando yo lo realicé me encontré con el típico paso abierto en ángulo, totalmente operativo para las personas. Si ahora ha cambiado es una pena. Estamos en lo de siempre. Los propietarios se empeñan en poner puertas al campo.

• Photo of ritugo
    ritugo Apr 8, 2015

La ruta es molt agradable i des de Rocallarga hi ha vistes excel·lents. La fageda de la part final prometia però en aquesta època estava encara completament "pelada". A la tardor deu ser un espectacle.
    El camí que puja directe a la Roca està força desaparegut. Seguint el track s'hi arriba però a estones has d'improvitsar i fa la sensació que pujes camp a través. La veritat és que acabes fent alguna grimpada a 4 mans. Nosaltres vam anar a petar enmig de la Roca per una mena de canal. Va ser curiós...
    Si s'hi va amb canalla petita o amb gent poc patidora opino que és millor pujar a la Roca per la pista de l'Avenc.
    Gràcies per la Ruta!!!

cervianenc Apr 8, 2015

Com ja explico al comentari anterior jo vaig fer la ruta l'any 2009 i ja vaig trobar brut l'accés a la canal. És una pena si no es fa manteniment per part dels centres excursionistes de la zona.
    Ja entenc que no és el millor camí per pujar al cim, però si que és una alternativa molt maca i interessant.
    jromero comenta que l'any 2014,va trobar del tot impossible creuar la tanca al coll de Rajols.
    Vas tenir tu cap problema?
    Salut i gràcies pel cometari

• Photo of ritugo
    ritugo Apr 8, 2015

Doncs, no recordo cap problema per creuar Coll de Rajols... Jo diria que totes les tanques excepte una (a baix en parlo)eren d'accés lliure.
    A la part final (a 4 km de Rupit) vam deixar el track a una cruïlla i vam seguir l'indicació del cartell doncs hi havia una tanca contínua sense possibilitat d'obertura. Nosaltres vam passar per l'esquerra, travessant el riu. Tan se val perquè el track enllaça amb el camí 500 metres més endavant.
    Salutacions

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN May 22, 2018

Bonica matinal amb unes vistes impresionants. Ben explicada encare que hi han trams en el track que es tindria que corretgir. Molt be.

cervianenc May 23, 2018

Gracies pel comentari i la valoració, POPOLINDOBCN