Rocafort - vall Flequer - Rocafort

September 19, 2015
September 2015

near Rocafort, Catalunya (España)

Rocafort - Vall Flequer - Rocafort . Excel.lent itinerari per descobrir un passat vinícola en aquestes terres. Magnifiques construccions fetes per els pagesos de la zona per elaborar vi al costat de la vinya.
Itinerari compost per pistes, corriols i alguna drecera amb dificultat degut a una camí tancat inaccessible cap al final del trajecte. Nosaltres vam tirar pel dret, vam rodejar el camí tancat i van buscar una drecera , per trobar la pista principal ja cap al final de la nostra ruta ( waypoint oliveres ).
Accessible perfectament per fer-la un mati amb tota calma i temps de gaudir dels diferents elements de la ruta.

Cami Ral

Es un antic cami de comunicació que anava de Vic a Manresa

Desviament per anar Mas Flaquer

Mas Flequer

Construccions del segle XIX fets per els pagesos per fer-se el vi a la mateixa vinya. Cuva de fermentacio i barraca anexa per collir el vi.

Tina

Tines de la Escudelleta

Magnific conjunt de tines , vestigis d' una cultura vinicola del xegle XIX

Dipòsit fungicida

Dipòsit que es feia servir per elaborar els fungicides per preservar la vinya

Magnific conjunt de tines, les mes mes espectaculars del itinerari

Masia anexe Sant Pere Oristrell

Esglesia

Camp Oliveres - drecera dificultosa

Despres de creuar la carretera, teoricament el cami continua per una pista asfaltada perpendicular que hem trobat a una porta metalica verda que prohibeix el accès a la pista. Ens hem vist obligats a tirar per una pista de terra que hi ha la dreta i despres d' uns 200 mts pujar camps a traves a la esquerra fins travessar un camp de oliveras i trobar la pista buscada.