ROCACORBA PER LA ROCA VIERA I EL PUJANT D'EN BADIA

Photo ofROCACORBA PER LA ROCA VIERA I EL PUJANT D'EN BADIA Photo ofROCACORBA PER LA ROCA VIERA I EL PUJANT D'EN BADIA Photo ofROCACORBA PER LA ROCA VIERA I EL PUJANT D'EN BADIA

February 20, 2019
February 2019

near Adri, Catalunya (España)

COMENTARI: Hem qualificat aquesta excursió com a "Difícil" perquè considerem que el camí de pujada és un camí que presenta unes condicions de ferm força dolentes (fulles, pedres, flanqueig, així com un desnivell considerable). El Pujant d'en Badia és molt sorrós en alguns trams, la qual cosa afegit al fort pendent, al nostre parer el fan poc recomanable per a "tots els públics". Encara menys si es vol fer de baixada i/o el terreny és moll (llavors el qualificaríem de "Molt difícil").
Al mateix temps, volem felicitar a les persones que han fet la gran feina de netejar i retolar tots els camins que volten Rocacorba la qual cosa ens ha permès avui fer aquesta ruta. Moltes gràcies!

Comencem la nostre ruta caminant per la pista des de "Can Madoixa" fins arribar a tocar de Foleià. Abans de les cases, trobem una pista cap a l'esquerra que seguim fins arribar al mas de Can Cavaller. A partir d'aquí la pista segueix una mica més fins que trobem un corriol on s'ha fet una gran feina per netejar-lo, que ens pujarà dret com un ciri passant per la Roca Viera i el Collet del Gos, fins el Pujant d'en Badia pel qual assolim la carena de la Muntanya de Rocacorba. Des del Collet del Gos, podríem fer un camí cap a la dreta que ens portaria a trobar el Camí de Rocacorba.
El camí de la carena no planteja cap problema especial i en cas de dubte, només cal seguir al costat del cingle. De totes formes, hi ha marques grogues i fites.
Al cap de poc de caminar per la carena, trobem un trencant cap a la dreta (rètols indicadors), que ens indica "Canet pel Pujant dels Llancers".
Continuem per la carena passant per uns bons miradors però avui malauradament, els núvols ens han privat de les magnífiques vistes que hi sol haver, arribant d'aquesta forma fins a Rocacorba.
Per baixar, ho fem pel Camí de Rocacorba ("Camí del Reblincó Fosc", diu en un rètol a l'entrada), passant pel trencant que comunica amb la pista que puja pel Coll de Biert fins a Rocacorba, el trencant del "Pujant dels Llancers" i "El Terme", sortint finalment a les cases de Foleià, amb la preciosa alzina que hi ha a l'entrada del Camí de Rocacorba.
Per la pista tornem fins a Can Madoixa.
Temps efectiu: 3h. 8'
NOTA: El nostre GPS ens ha donat un desnivell de 623 m. Ignorem perquè al pujar la ruta a Wikiloc ens han sortit més de 800 m. Considerem més real el desnivell del nostre GPS.