Photo ofROCACORBA pel Pujant d’en Jeroni, Toca d’en Mascaró i baixant pel Camí de l’Escaleta i Riera de Rocacorba Photo ofROCACORBA pel Pujant d’en Jeroni, Toca d’en Mascaró i baixant pel Camí de l’Escaleta i Riera de Rocacorba Photo ofROCACORBA pel Pujant d’en Jeroni, Toca d’en Mascaró i baixant pel Camí de l’Escaleta i Riera de Rocacorba

October 9, 2022
October 2022

near Canet d'Adri, Catalunya (España)

Millor sortir de Canet d'Adri i no deixar els cotxes on puguin causar molèsties. Anem a buscar la pista asfaltada que passa per davant del baixant de les Gorgues de la Font de la Torre i continuem fins que gira a la dreta en 90º i nosaltres continuem recta per la pista de terra.
Aquesta pista travessa la Riera de Canet (més amunt té el nom de Riera de Rocacorba), i al camí trobem un monòlit que diu "Prohibido el paso-se avisa policia", seguint aquesta pista fins a trobar un baixant on travessem la riera i continuem fins que una fita, ens fa remuntar molt dret per poder passar per sobre la casa de Ca l'Alemany. Aquí ens hem embolicat una mica però finalment hem trobat el camí que puja fins la carena de Rocacorba. Fem el Pujant d'en Jeroni i després passem la Roca d'en Mascaró, com a punts més significatius d'aquesta part del recorregut.
Val a dir que tota la carena té força pendent i les pujades i baixades són continues fins que arribem a Rocacorba. També s'ha de dir, que les vistes són magnífiques i que el camí sempre transcorre penjat sobre la cinglera de la carena de Rocacorba.
Per baixar, utilitzem el Camí de l'Escaleta, on trobem l'Arcoba de Rocacorba i l'Escaleta propiament dita, i que s'acaba en uns planells on hi ha unes "cases" que algú va començar i que pel que sembla porten temps sense que ningú se n'ocupi. Una mica abans, hem trobat la Roca Barret, bonica pedra amb la curiosa forma d'un barret.
Passem de llarg de les cases dirigint-nos avall, cap a trobar la Riera de Rocacorba. Quan arribem, primer caminem per pista, força agradable, seguint sempre la Riera. Entre les cases a mig fer (o desfer, segons es miri), i la ferralla del cotxe a la Riera, seguim Riera avall i la pista esdevé un preciós corriols que ens porta fins el lloc on hi ha una cadena i que a la pujada hem travessat la Riera per anar a buscar la carena. Repetim el tall de pista fins trobar el nostre vehicle.