Photo ofROCA ROJA (1241m),Benavent de la Conca.Pujada GRAU CURT i baixada GRAU DE MOLES/GR-1.Bunquer.100 cims (La Noguera/Pallars Jussà) Photo ofROCA ROJA (1241m),Benavent de la Conca.Pujada GRAU CURT i baixada GRAU DE MOLES/GR-1.Bunquer.100 cims (La Noguera/Pallars Jussà) Photo ofROCA ROJA (1241m),Benavent de la Conca.Pujada GRAU CURT i baixada GRAU DE MOLES/GR-1.Bunquer.100 cims (La Noguera/Pallars Jussà)

June 30, 2023
June 2023

near Benavent, Catalunya (España)

ROCA ROJA (1241m), Benavent de la Conca. 100 cims.

Pujada pel GRAU CURT i baixada pel GRAU DE MOLES (GR-1) Búnquers, Mirador de Benavent o de la Conca de Tremp, observatori de voltors. Zona d'Isona i Conca/ La Baronia de Rialb. (Comarques de La Noguera i Pallars Jussà, Lleida).

Els graus no tenen dificultat tècnica.

ROCA ROJA de Benavent de la Conca o Roc de Benavent. Gran mola de conglomerat en forma d'altiplà. La part superior és plana, i hi ha una pista ampla, amb camps de conreu. Destaca per la gran antena de telecomunicacions.

La Mola de Benavent sembla de parets infranquejables, però hi ha al menys 4 graus, marcats en els penells indicadors, per accedir a la part superior:

- Grau Curt.
- Grau de les Cabres.
- Grau d'Escoms.
- Grau de Moles (GR 1).

Alt. 1241m segons FEEC
Alt. 1239m segons mapa.

~~~~~~
■ INICI: Benavent de la Conca, població a prop del Coll de Comiols (Port de Comiols), de camí a la Vall d’Aran. Hi ha una parada de bus i taules de pic-nic.

La ROCA ROJA (1241m), a Benavent de la Conca (Benavent), és el punt culminant del Roc de Benavent, sobre el poble de Benavent, entre la Noguera i el Pallars Jussà, on hi ha una gran antena i un vèrtex geodèsic. És un dels "100 cims" del Projecte de la FEEC

De camí a la Vall d'Aran per fer el Pass'Aran vaig parar a Benavent de la Conca per pujar a la ROCA ROJA, un "100 CIMS", que sempre que anàvem al Pallars em cridava. Va ser una tarda ben aprofitada :)

■RECORREGUT (en sentit anti-horari):

Benavent de la Conca.
Parada bus / Zona picnic.
Pista asfaltada..

Pal indicador. Deixar pista asfaltada i el poble, cami de l'Altar dem Music. I del Grau de les Cabres 0.4km 5min o Grau Curt (0.9km 10min)

Bifurcació al GRAU DE LES CABRES (anar /tornar) Obviar. fem drecera ruta,. Propera vegada pujaré pel grau de les cabres,he llegit que no te dificultat

Retorn al caminet fressat, en lleu descens, per la base cingles, trams plens d'herba

Pal indicsdor "GRAU CURT" (a peu de carretera): Inici pujada continuada pel bosc, sense dificultat, molt agradable Mes endavant obviem el cami al GRAU ESCOMS.

Cami del cap del Roc. Altiplà allargassat interminabme ;) Anar /tornar a l'antena. És un camí ample per la carena en direcció a Coll de Comiols
Terreny pedregós entre prats herbats

SANT MIQUEL: Mirador dels repetidors

Abandonem pista (trencall semse marca): Vorejar penya-segats. Precaució.

Enllaç amb em Grau de Cabres que pujava de baix més dret. Enllaç també amb pista, deixem de caminar arran de cinglera o pel dret

ROCA ROJA DE BENAVENT (100 CIMS) vèrtex geodèsic molt gran, amb graons d'escala, situat al costat de la tanca de l'ANTENA de telecomunicacions

Seguim el rastre del sender arran del penyasegat, després enllaçem amb la pista ampla.

MIRADOR DE ROCA ROJA o Mirador de Benavent / o Mirador de la Conca de Tremp. Hi ha un rètol explicatiu en una balconada amb baranes, que informa de la zona: Geoparc UNESCO, miner, mar pirenaic...

Penyal / Observatori de voltors (caseta, tancada amb clau). Vistes a les altes parets, on sobrevolen molts voltors, i alguns s'aturen en aquest penyal a menjar, de vegades els hi llancen carn des de l'observatori per estudiar-los.

Seguim el rastre d'un sender entre boixos, alzines...

Trencall (no marcat).

Abandonem la pista, camp a través, en direccio al penyasegat. Després ja trobem fites de pedra i caminet més definit vora els penyasegats i les parets de conglomerat.

BUNQUERS (1 i 2). El segon bunker està derruït. Roc de Benavent. Sense ombra, dalt l'altiplà.

Cota màxima 1264m.

Inici de la baixada (retorn) pel "GRAU DE MOLES" (GR 1), de baixada. Sense el track, no sé si hagés trobat aquest camí!!!

Fem a/t a l'ABUDELL - opcional- per traça de sender, tapat de vegetació, per acabar de transitar aquest altiplà que anant a Estrri sempre m'ha cridat!

La baixada pel Grau de Moles, va fent fent giragonses bosc, vora timba. És molt xula, hi ha senyals del GR. Pedregosa, vistes, precaució. Veig un "corzo"!!! Ohhhh love love

L'ABUDELL. Vistes roquissar i penyasegats. Grau per on baixarem.

Pal indicador: cruïlla Camí de Biscarri (dreta) obviar. Continuem pel CAMÍ DE LA FONT LLOCA en direcció a Benavent (esquerra), pel GR1, sota l'ombra de pi roig.

Asfalt, pal indicador Cami del Frau, a prop ctra 1412b.

Església de Santa Margarida de Benavent

Fi de la circular, a la zona de picnic i parada bus de Benavent de la Conca.

Salut i amunt!!!!

Benavent de la Conca. Parada bus / Zona picnic

Photo ofPal ind.icador: Deixar pista asfalt i poble Photo ofPal ind.icador: Deixar pista asfalt i poble Photo ofPal ind.icador: Deixar pista asfalt i poble

Pal ind.icador: Deixar pista asfalt i poble

Cami de l'Altar dem Music. I d grau d les cabres 0.4km 5min o grau curt(0.9km 10min) o Grau dels Escoms (1,2 km i 20min). Cami del Roc de Benavent, baixada pel Grau de Mlles 2,6km /45min. (Camins tradicionals del Pirineu, diputació de Lleida). Sender estret entre vegetacio. Seguim el segon (senyals grocs). Millor dur pantaló llarg per les punxes (argoma)i

Trencall a grau cabtes Obviar , fem drecera ruta,. Propera vegada pujaré pel grau de les cabres,he llegit que no te dificultat

Photo ofPal indicador GRAU CURT (a peu ctra). Inici pujada pel bosc Photo ofPal indicador GRAU CURT (a peu ctra). Inici pujada pel bosc Photo ofPal indicador GRAU CURT (a peu ctra). Inici pujada pel bosc

Pal indicador GRAU CURT (a peu ctra). Inici pujada pel bosc

Photo ofCamí del Cap del Roc. Altiplà allargassat Photo ofCamí del Cap del Roc. Altiplà allargassat Photo ofCamí del Cap del Roc. Altiplà allargassat

Camí del Cap del Roc. Altiplà allargassat

A/t al'antena cami ample carena sup., en dir a Coll de Comiols Terreny pedregós entre prats herbats

Photo ofAbandonem pista (trencall semse marca): Vorejar penyasegat . Precaucio Photo ofAbandonem pista (trencall semse marca): Vorejar penyasegat . Precaucio Photo ofAbandonem pista (trencall semse marca): Vorejar penyasegat . Precaucio

Abandonem pista (trencall semse marca): Vorejar penyasegat . Precaucio

Enllaç amb el Grau de cabres

que pujava de baix més dret. Enllaç tb amb pista, deixem de caminar ran cinglera o pel dret

Photo ofROCA ROJA DE BENAVENT 100 CIMS vertex geo amb escales, al costat de l'ANTENA Photo ofROCA ROJA DE BENAVENT 100 CIMS vertex geo amb escales, al costat de l'ANTENA Photo ofROCA ROJA DE BENAVENT 100 CIMS vertex geo amb escales, al costat de l'ANTENA

ROCA ROJA DE BENAVENT 100 CIMS vertex geo amb escales, al costat de l'ANTENA

seguir rastre sender ran penyasegat, després pista

Photo ofMirador de Roc Roja o de Benavent / mirador de la conca de tremp. Geoparc unesco miner mar pirenaic rètol baranes Photo ofMirador de Roc Roja o de Benavent / mirador de la conca de tremp. Geoparc unesco miner mar pirenaic rètol baranes Photo ofMirador de Roc Roja o de Benavent / mirador de la conca de tremp. Geoparc unesco miner mar pirenaic rètol baranes

Photo ofPenyal. Vistes pare. Voltors. Observatorui voltors (caseta, tancada amb clau). Photo ofPenyal. Vistes pare. Voltors. Observatorui voltors (caseta, tancada amb clau). Photo ofPenyal. Vistes pare. Voltors. Observatorui voltors (caseta, tancada amb clau).

Penyal. Vistes pare. Voltors. Observatorui voltors (caseta, tancada amb clau).

Photo ofTrencall (no marcat): Abandonar pista Photo ofTrencall (no marcat): Abandonar pista Photo ofTrencall (no marcat): Abandonar pista

Trencall (no marcat): Abandonar pista

Camp a traves en direccio penyasegat després fites de pedra i caminet vora parets conglomerat

Photo ofBunquers 1 i 2 el 2n derruït) Roc d Benavent. Photo ofBunquers 1 i 2 el 2n derruït) Roc d Benavent. Photo ofBunquers 1 i 2 el 2n derruït) Roc d Benavent.

Bunquers 1 i 2 el 2n derruït) Roc d Benavent.

Cota max 1264m

Photo ofINICI GRAU DE MOLES (GR 1), de baixada Photo ofINICI GRAU DE MOLES (GR 1), de baixada Photo ofINICI GRAU DE MOLES (GR 1), de baixada

INICI GRAU DE MOLES (GR 1), de baixada

La mola de Benavent sembla knfranquejable, però te 3 graus de pujada l bauxada facils. Fem a/t a l'Adudelm opcional per traça sender, tapat de vegetacio, per acabar de transitar aquest altipla que anant a Esteri sempre m'ha cridat!! La bajafa per aq grau fent giraconses bosc vora timba es molt xula, senyals GR. Pedregosa, vistes, precUcio. Veig un corzo!!! Ohhhh love love

Photo ofL'ABUDELL. Vistes roquissar i penyasegat. Photo ofL'ABUDELL. Vistes roquissar i penyasegat. Photo ofL'ABUDELL. Vistes roquissar i penyasegat.

L'ABUDELL. Vistes roquissar i penyasegat.

Grau per on baixarem

Photo ofPal indicador cruïlla Camí de Biscarri (dreta) obviar. Cont pel CAMÍ DE LA FONT LLOCA en dir a Benavent (esq)GR1, ombra pi roig》 Photo ofPal indicador cruïlla Camí de Biscarri (dreta) obviar. Cont pel CAMÍ DE LA FONT LLOCA en dir a Benavent (esq)GR1, ombra pi roig》 Photo ofPal indicador cruïlla Camí de Biscarri (dreta) obviar. Cont pel CAMÍ DE LA FONT LLOCA en dir a Benavent (esq)GR1, ombra pi roig》

Planer i còmode

Photo ofEsglésia Santa Margarida de Benavent Photo ofEsglésia Santa Margarida de Benavent Photo ofEsglésia Santa Margarida de Benavent