Roca Forcada (Catllaràs)

2 hours
November 1, 2023
November 2023

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

-- Xalet del Catllaràs - Coll d'Arderiu - Coll d'Ardericó - Roca Forcada - (igual tornada) - Xalet del Catllaràs --

Una entretinguda pujada a l'original Roca Forcada des del, encara més original, Xalet del Catllaràs dissenyat i construït per Antoni Gaudí.

ACCÉS: S'arriba al poble de La Pobla de Lillet per la carretera C-662 des de Guardiola de Berguedà (B-402) o Campdevànol (GI-401). Hem d'anar al santuari de Falgars i prop del poble de La Pobla trobarem el trencant que indica com anar-hi. Un cop dalt, prop del santuari trobarem un trencant que senyala XALET DEL CATLLARÀS seguint per la mateixa pista. Pocs quilòmetres més i arribem a l'original xalet del Catllaràs construït per Gaudí i avui en procés de restauració per a donar-li una funció de servei als visitants.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA : Sortim de l'aparcament davant del Xalet del Catllaràs i seguim per la pista que porta fins el coll d'Ardericó, on abandonem la pista i enfilem la carena que puja de dret fins dalt de la Roca Forcada.

El senderó que puja al com de la Roca Forcada no és fàcil de seguit, hem d'anar buscant les fites i la poca traça que puja.

Dalt de la cresta hi ha una petita grimpada per accedir a un dels punt més alts després de l'enforcadura. Atenció que la cara nord és una timba de varis metres verticals.

Fem la tornada pel mateix camí: baixada de la cresta i seguir per la pista fins el xalet del Catllaràs.

Curta i entretinguda matinal a una imponent roca i des d'una més de les increïbles construccions d'Antoni Gaudí. Avui, a més, em gaudit dels colors de la tardor.

Inici de la ruta

Esquerra

Esquerra amunt

Abandonem la pista i agafem el camí que puja cap a la Roca Forcada

Dalt la carena, prop la cresta