Photo ofRoca dels Capellans - Puig Comaestremer - Puig Sesarques - Sant Nicolau - Collet de Pujarnol - (Pla de l'Estany - Ruta dels S Photo ofRoca dels Capellans - Puig Comaestremer - Puig Sesarques - Sant Nicolau - Collet de Pujarnol - (Pla de l'Estany - Ruta dels S Photo ofRoca dels Capellans - Puig Comaestremer - Puig Sesarques - Sant Nicolau - Collet de Pujarnol - (Pla de l'Estany - Ruta dels S

March 17, 2019
March 2019

near Falgons, Catalunya (España)

9-03-2019

Ens dirigim a la carretera d'Olot a Banyoles per la GI-524 i en el trencall de la GIV-5246 a Sant Martí de Campmajor, circulem 1,5 km per aparcar en el desviament del camí de Sant Miquel de Campmajor.
Comencem la caminada just davant la masia de Ca l'Estany, marxant per la carretera en direcció a Falgons, després de 700 m al final de la recta girem a l'esquerra, passant pel costat d'una tanca de propietat privada. Seguim la pista traspassant la riera del Clot de la Penyora i en l'arribar a Can Bagot ens desviem a l'esquerra fins a la masia de Can Gifre de Dalt. La pista es transforma en un ample corriol que s'endinsa a la Baga de Can Serra, per pujar a la Cova de Golany o Refugi de la Roca dels Capellans, el camí es d'anada i tornada del corriol principal.
Prosseguim pujant per la baga fins a trobar una barraca abans de l'Ermita de Sant Nicolau, on girem a la dreta per un camí precari que ens porta al Coll de la Pedra dels Tres Senyors, un punt de connexió de diversos camins, agafem el que surt al (E) i puja al Cim de Comaestremer, fent servir la mateixa carena ens plantem al Cim de Puig Sesarques de 880 m i sostre comarcal del Pla de l'Estany.
Desfem el camí fins a prop de la barraca anterior, per baixar directa al Pla de Sant Nicolau on visitem la Font, la Capella i els Castanyers que són arbres monumentals.
Comencem el retorn per la carretera de Rocacorba a Pujarnol, passant pel costat de la masia del Roure Gros, agafem el corriol a mà esquerra que passa pel costat de la carretera fins a trobar el primer oratori en el Collet de Cal Negre i més avall el segon oratori en el Collet de Pujarnol.
Deixem la carretera, i sota l'oratori surt la pista del camí de Sant Miquel de Campmajor a Pujarnol, que ens porta directament a l'aparcament del matí.

Salut i Muntanya.

1.0 Tanca

1.1Can Gifre

1.2Roca dels Capellans

1.3 Pedra dels Tres Senyors

Photo of1.4 Coma Estremer i Puig de Sesarques Photo of1.4 Coma Estremer i Puig de Sesarques Photo of1.4 Coma Estremer i Puig de Sesarques