Roca del Joc I el Pedrò a la Serra de Catllaras

Photo ofRoca del Joc I el Pedrò a la Serra de Catllaras Photo ofRoca del Joc I el Pedrò a la Serra de Catllaras Photo ofRoca del Joc I el Pedrò a la Serra de Catllaras

May 11, 2023
May 2023

•   4.7 1 review

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Inici Refugi del Catllaràs
Itinerari circular
Desnivell 487m.
Horari 4h.
Dificultat -F-
Aproximaciò:
El Catllar es una serra molt gran amb un mont de pistes que ens acosten a les zones mes altes. Per arribar al punt d’inici de la nostra ruta tenim varies opcions. De la mateixa Pobla de L’Illet venint de Baga al arribar agafem el primer pont a ma dreta que creua el riu i ens podem enfilar per una pista de terra com totes apte per vehicles alts. Una altre opció seria per la B-402 venint de la C-16 la segona rotonda que ens trobem a ma dreta 180º surt una pista asfaltada que ens puja al santuari de Falgas. La millor ruta tot i que es llarga com les altres dues es , deixant la C-16 abans d’arribar a Guardiola de Berguedà, seguim a ma dreta fins a la primera rotonda que a la dreta ens puja a Sant Julia de Cerdanyola i desprès de 14 kms (mitat asfaltat i mitat pista de terra ) arribem al refugi del Catllaràs.

Iniciem la ruta al aparcament del refugi del Catllaras projectat per Gaudí l any 1905 pels enginyers de la fàbrica de ciment, molt ben cuidat I restaurat, Iniciem la ruta per darrera el refugi i arribarem pel seu davant. La ruta s’encamina cap a la boca de la mina de carbó d’Arderiu. Entre boscos de pi roig i faig anem ascendint pel costat de la pista i per corriols fins arribar a un pla, som el pla del Joc de la pilota, on els enginyers anglesos jugaven a futbol. A la dreta molt amagat cobert d'ortigues, un corriol al bell mig del bosc que no veiem fins que ens hi fiquem ens puja al cim, ens trobem amb una canal que en alguns llocs hem de grimpar ajudant-nos de les mans, una segona grimpada es entre les roques tallades amb moltes preses que ens faciliten ascensió. Ja a la part mes alta una canal estreta amb una corda fixa ens facilita pujar sense problemes directes al cim, passant abans per alguna plaque fàcil .Fotos admirant la gran bellesa del paisatge i gaudint aquests privilegiat mirador que mes que cim es un autèntica roca que arribem per mitja de escalada. Ja descansats tornem enrere desfent el camí de pujada fins al Pla per seguir la pista que baixa per la carena fins al primer coll on ens endinsem per un corriol a ma dreta ben senyalitzat que ens porta a una collada també ben senyalitzada on a ma esquerra en forta pujada ens trobem de nou a una collada i planejant per camí ben fresat arribem a zona delimitada de protecció del Gall Fer i al cim del Puig del Pedró amb el vèrtex geodèsic. La baixada la fem per boscos herbosos fins al gran pla del Catllar on seguim baixant per pista que ja no la deixarem, Al Pla de l’Orri passem una gran porta amb cartells informadors de les aus, cavalls i els galls fers, sempre ja per pista passem pels prats de Gespador amb una bona font d'aigua amb abeurador ens trobem amb un cartell indicador a ma dreta per seguir a ma esquerra al mirador on trobem dues taules per fer un descans o treure la carmanyola. !!! Molt de compte !!! perquè aquí vam perdre l’amic Ramon que anava al darrera i sense donar-se conte va seguir pista avall havent de recular 500 metres. Un gran cartell informe del mirador que no ens podem passar de cap de les maneres perquè es del millor de la ruta, un esplèndid mirador a tot al Pirineu i als pobles que tenim a sota com la Pobla de Lillet. !!! Compta !!! perquè ja no seguim per la pista, Un corriol a ma dreta ens baixa directes al punt d’inici. Una sortida sens dubte que et deixa una gran satisfacció

Maig 2023

• Photo of #RamonTrekking
    #RamonTrekking May 12, 2023

Ruta molt molt recomanable per la serra del Catllarás, molt be Mao, com sempre molt ven explicat.
    gracies company, crec que les teves rutes es mereixen millor TrailRank

• Photo of poset63
    poset63 May 4, 2024

És una ruta molt variada i divertida. Una mica perdedor l'últim tram de pujada al Pedró, els arbres caiguts ha fet que el camí es perdi. Geniatornarper la pista còmodament.

• Photo of Mau
    Mau May 4, 2024

Ok. Certament l'ultim

Ok. Certament l'ultim tram es molt brut i dret però s intueix molt be la direcciò a seguir cap a la roca.