Roca de l'Àngel des d'Òrrius

February 24, 2022
February 2022

near Òrrius, Catalunya (España)

Ruta circular des d'Òrrius, per anar a la Roca de l'Àngel. Al cim hi ha un parell de pintades (personalment lletges), però el cim és una bonica talaia del Maresme.

Sortim de l'escola d'Òrrius i comencem a pujar pel carrer de Can Prat (asfaltat). Quan s'acaba l'asfalt, seguim per una ampla pista de terra que ens porta, al cap de quasi 2 km, a l'antiga casa de colònies de Can Blanc. Seguim per la pista, agafant un trencall a mà dreta (a l'esquerra tornaríem a Òrrius). A la pròxima corba a mà dreta seguirem recte, cap a un petit corriol (hi ha una senyal de "Coto de caza") que, sense massa pèrdua, ens portarà al coll de la Gironella (on hauríem arribat també si haguéssim seguit per la pista).

Al coll comença un tram circular, a través de corriols i pistes. Un cop entrem al terme municipal de Cabrils, tindrem bones vistes del litoral marítim del Maresme i, en primer terme, el castell de Burriac. Després d'unes corbes encadenades agafem un trencall a mà esquerra que, a través del bosc. en acabarà portant dalt de la Roca de l'Àngel. Desfarem un petit tram de camí, fins agafar el corriol del Boletaire, que ens tornarà a a la pista dels Cirers, per, en darrer terme, tornar al coll de la Gironella.

Desfem el camí fins quasi la casa de Can Blanc, però tornem pel costat de la depuradora, arribant a l'escola d'Òrrius a través dels carrers asfaltats i escales del poble.

En resum, un excursió on les vistes son maques, però, personalment, el grafitti de la roca de l'Àngel és força lleig (i la girafa tampoc és la més maca del mon)

PictographSports facility Altitude 855 ft

Escola Francesc Macià

Escola Francesc Macià d'Òrrius, amb una petita pista d'skate al costat

Can Blanc

Antiga casa de colònies, actualment ja no funciona com a tal

Deixem la pista

Seguim recte en una corba, agafant un camí entremig del bosc

Coll de Gironella

Ens tornem a unir a la pista principal, que travessem per seguir per corriols més estrets

Mirador

Mirador sobre la costa del Maresme

Roca de l'Àngel

Objectiu de la nostra ruta, una bonica talaia sobre el Maresme. Hi ha unes pintures d'àngels i de girafes

Entrada corriol

Agafem el corriol del Boletaire per tornar cap a Òrrius

PictographRisk Altitude 915 ft

Escales

Zona d'escales dins d'Òrrius que ens portaran cap a la carretera i, en darrer terme, cap a l'escola