Photo ofRoca de Canalda - Coves dels Moros-Balma Espluga Melera-Balmes Obrades, Ca l´Andreu-Ca La Rita-Canalda-Via Ferrada Puig-Arnau Photo ofRoca de Canalda - Coves dels Moros-Balma Espluga Melera-Balmes Obrades, Ca l´Andreu-Ca La Rita-Canalda-Via Ferrada Puig-Arnau Photo ofRoca de Canalda - Coves dels Moros-Balma Espluga Melera-Balmes Obrades, Ca l´Andreu-Ca La Rita-Canalda-Via Ferrada Puig-Arnau

May 5, 2018
May 2018

near Canalda, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Solsonès.

Sortida i arribada de la ruta, des de la carretera L-401 que va de Sant Llorenç de Morunys a Cambrils, desprès de dos kilòmetres passat el coll de Jou.

Deixem el cotxe vora mateix de la carretera i agafem a la nostra esquerra un camí que s´enfila per l´esquerra del torrent d´Urdell, en poca estona trobem una pista forestal, que deixem uns metres desprès per baixar a creuar la riera de Canalda per una passera, trobem la bonica font de Pallerols amb un generós caudal d´aigua. Seguim per camí de pujada fins a una cruïlla de pistes, agafem la de la nostra esquerra i poc desprès la deixem per agafem a la dreta un camí planer que va a buscar la paret de La Roca Canalda, el seguim fins arribar a sota de les coves dels Moros. Per accedir dalt a les coves, anem a la dreta on trobem una corda que ens ajuda pujar una dreta paret fins a un cable, una línia de vida, ens assegurem a ella i arribem a les primeres coves, per tornar desfem el mateix camí de pujada. Seguim de nou pel camí que segueix per sota el cingle i arribem a la Balma de l´Espluga Melera, continuem un tros més i passem pel Ditet, un gran roca separada de la paret, poc desprès, arribem a un Balma obrada, la de Ca l´Andreu, hi ha una antiga edificació molt malmesa. A poca distancia, trobem una altre balma obrada, Ca La Rita, en aquesta edificació, en el segle passat, els anys 80 encara fora habitada. Trobem a prop de la casa una cisterna amb aigua, que s´alimenta d´unes filtracions que baixen per la paret de pedra. Ara, girem 180 graus i deixem la cinglera per baixar per un corriol a la carretera asfaltada, la creuem i de seguida trobem un altre camí a la dreta que planejant va a la Masia La Casanova, seguim un tros per pista i arribem al petit poble de Canalda i a l’església de Sant Julià de Canalda, des d’aquí, tenim bones vistes de tota la paret de La Roca de Canalda amb les coves dels Moros. Agafem un tros de pista asfaltada, direcció Nord, de seguida la deixem a l´esquerra i creuem pel mig d´una bonica roureda, seguim camí i creuem la riera de Canalda, entrem en el congost del Torrent d´Urdell i a l´altre vesant ja podem veure la paret on puja la via ferrada, seguim el bonic camí fins a creuar el torrent arribar el bonic salt de la Perdiu, desfem un tros de camí i de seguida trobem una indicació a l´esquerra de la via ferrada, pugem un tros dret i arribem a peu de paret on trobem el començament de la via, ens equipem i la pugem en mig d´una petita pluja d´aigua que cau per la paret, arribats dalt la via seguim un corriol fins a una pista on trobem una gran roca amb els noms de les masies d´aquest indret, pocs metres desprès i arribem de nou a la carretera on tenim el cotxe i acabem aquesta ruta.

El desnivell total acumulat son uns 400 metres i el temps total unes 5 hores amb parades.

Aquesta ruta passa per camins i alguna pista forestal, generalment esta ben senyalitzada.
Tan per accedir a les coves dels Moros i fer la Ferrada, cal portat tot el material necessari per fer vies ferrades.