Roc Roi (100 cims) des de Sant Joan de l'Erm

Photo ofRoc Roi (100 cims) des de Sant Joan de l'Erm Photo ofRoc Roi (100 cims) des de Sant Joan de l'Erm Photo ofRoc Roi (100 cims) des de Sant Joan de l'Erm

December 31, 2023
December 2023

near Sant Andreu, Catalunya (España)

Roc Roi (100 cims) des de Sant Joan de l'Erm
Boscos impressionants de pi roig, pi negre i avets per pujar al cent cim Roc Roi de 2.020 m (comarca de l'Alt Urgell) situat al Parc Natural de l'Alt Pirineu.

Circular molt bonica i variada pels boscos de Sant Joan de l'Erm, amb un total d'unes 5 hores, comptant parades.
Total 13,6km i 570 m. desnivell positiu acumulat.

Punt de sortida: Refugi de la Basseta (gran aparcament) a l'estació d'esquí nòrdic de Sant Joan de l'Erm.
Recorregut en sentit horari.
Passem pel Turó de la Portella, coll de Seix, Coll de Solanell, cim del Roc Roi (la última pujada al cim i la baixada la fem sense camí evident, però és fàcil a part de que hi ha una mica de desnivell entre pins, pinyes, molses, i herbes, algun tronc de pi caigut, cosa que relenteix la marxa.
La tornada l'hem fet pels dos cortals en ruïnes (del Roi i del Font), per un corriol molt bonic, travessant algunes petites torrenteres i havent d'esquivar o saltar algun arbre caigut de tant en tant.

PictographMountain hut Altitude 5,852 ft
Photo ofRefugi de la Basseta (estació d'esquí nòrdic Sant Joan de l'Erm) Photo ofRefugi de la Basseta (estació d'esquí nòrdic Sant Joan de l'Erm) Photo ofRefugi de la Basseta (estació d'esquí nòrdic Sant Joan de l'Erm)

Refugi de la Basseta (estació d'esquí nòrdic Sant Joan de l'Erm)

Photo ofBoscos de pins i avets de Sant Joan de l'Erm Photo ofBoscos de pins i avets de Sant Joan de l'Erm Photo ofBoscos de pins i avets de Sant Joan de l'Erm

Boscos de pins i avets de Sant Joan de l'Erm

Turó de la Portella

Coll de Seix

Paisatge i vistes al poble Albet

Dolmen del Fatxo

Planell del Gavatxo o de la Vacada

Coll de Solanell

Carena

Roc Roi 2.020 m (100 cims)