Roc de Mallorca (100 cims) des del coll de la Creu

Photo ofRoc de Mallorca (100 cims) des del coll de la Creu Photo ofRoc de Mallorca (100 cims) des del coll de la Creu Photo ofRoc de Mallorca (100 cims) des del coll de la Creu

48 minutes
April 12, 2024
April 2024

near Castelnou, Occitanie (France)

Ruta curta i sense cap complicació que ens permet assolir el cim anomenat Roc de Mallorca (inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC), a tocar el poble de Castellnou dels Aspres, al Rosselló. Té unes grans vistes..

La ruta més interessant i que us recomano, és sortint del bonic poble de Castellnou dels Aspres (o simplement Castellnou) i que després d'una senyora pujada us permetrà assolir el cim esmentat, nosaltres, però, a causa de la falta de temps, vàrem decidir d'escurçar-la un xic i sortir des del coll de la Creu, s'hi arriba amb cotxe.
Un cop al coll, deixem el cotxe i comencem a caminar, de fet, el cim ja es veu, malgrat això, tenim una bonica pujada per endavant, a mesura que anem ascendint tenim a l'esquerra el bonic poble de Castellnou (el visitarem a continuació, un cop fet el cim) i a la dreta, tenim el mas d'en Vilar.
L'ascensió no té cap complicació, llevat del fet que és un xic costeruda i ens fa bufar, això sí, un cop al cim, les vistes són realment boniques, i això que nosaltres no hem tingut el millor dia, tenim al nostre davant el majestuós Canigó (encara amb un xic de neu, i malauradament, un xic difuminat per la poca visibilitat).
Això sí, podeu gaudir d'unes excel·lents vistes de 360 graus, tant si feu la ruta curta com la llarga, assolir aquest cim us permetrà unes vistes realment boniques.
Nosaltres per no baixar tant, ràpid, anem un moment al cim del davant, a escassos metres, i així veiem el cim des d'un altre punt, malgrat que les vistes, són ben iguals.
Ara sí, toca tornar als cotxes, que una part del grup ens espera a Castellnou per visitar-lo (ara que ja l'he vist, us aconsello d'anar-hi amb temps, i gaudir-ne, és realment bonic).
Ruta ben fàcil (si es fa des del coll, des del poble, no ho puc dir), i que es pot fer tranquil·lament amb mainada, ja que no té cap dificultat.

Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.

A Instagram:

Podeu visitar el meu bloc: