Photo ofRoc de Madres (2.469mts - Conflent), pel Serrat de l'Ós, ruta circular des de Coll de SanSa. Photo ofRoc de Madres (2.469mts - Conflent), pel Serrat de l'Ós, ruta circular des de Coll de SanSa. Photo ofRoc de Madres (2.469mts - Conflent), pel Serrat de l'Ós, ruta circular des de Coll de SanSa.

May 28, 2022
May 2022

near Vilanova, Occitanie (France)

Molt interessant i engrescadora ruta, tota l'ascensió té l'al·licient de ser sense camí, permet experimentar la navegació només amb el track (imprescindible), el terreny permet poder triar per on passar i/o seguir, s'ha de comprovar molt sovint si la direcció que portem és correcta, si no ho és es pot rectificar tranquil·lament la trajectòria, és distret i estimulant alhora, el temps passa volant fins a arribar a cim, no hi ha cap pas difícil ni exposat, el retorn, en canvi, és tranquil, relaxat i inequívoc, sempre per camí fàcil i fressat, amb estaques/fita i marcat PR , a més tot l'entorn tant pujant com baixant és maquíssim, el llarg tram de pista herbada fins a tancar la circular, és d'una bellesa sorprenent (fotos), aquest és talment un passeig planer per un camí que va seguint l'orografia del terreny durant 5 kms sense cap més preocupació que gaudir-ne, tot el contrari a l'ascensió.
Si no voleu fer tants kilòmetres també podeu tornar pel mateix camí de pujada, de fet, la majoria de tracks des de Coll de Sansa són així lineals, però us recomano aquest retorn per la seva bellesa i potser quasi igual de ràpid que tornant pel track de pujada (més lent), més tranquil segur que sí.
L'inici de ruta ha estat uns 250mts abans d'arribar a Coll de Sansa, la barrera estava tancada per, segons el cartell de més endavant, 'animals en llibertat', ???, per contra, a Coll hi havia cotxes que havien accedit per la pista que ve de Refuge des Estagnols, barrera doncs totalment absurda i inútil.
El que sí que és cert és que durant l'ascensió, he albirat molt sovint daines i cabirols en grups familiars, també un cérvol adult i dos senglars en la llunyania, tots fugen i desapareixen rapidíssim en només veure'ls, no donen temps ni per fotografiar, un plaer per a l'esperit muntanyenc.

Dit tot això, passo a detalls:
La pista forestal per arribar al punt d'inici són uns 7 kilòmetres per a cotxes alts i molt millor 4x4, per accedir-hi només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada, si trobeu la barrera tancada (foto d'inici de ruta), l'espai per donar la volta al cotxe és escàs, però amb dues o tres curtes maniobres es fa bé, després es pot aparcar al llarg del camí ja cara amunt (última foto 'fi de ruta').
El primer tram d'ascensió quan deixem pista i comencem la circular és potser el més dret i exigent, és ja directament amunt sense camí, però és bosc herbat qu'et deixa prosperar per on et vagi més bé, la resta d'ascensió cal anar esquivant troncs caiguts arreu, però amb facilitat, un cop dalt el serrat de l'Ós ja hem sortit de bosc i és terreny herbat molt més pedregós i rocós ja fins dalt, està força fitat fins a cim.
Roc de Madres està inclòs al repte dels 100cims de la feec i triat com a Cim Essencial, l'espectacle de panoràmiques que s'hi albiren és simplement magnífic.
La cobertura mòbil a Coll de Sansa és inestable, però a inici d'ascensió ja es va millorant, com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional.
La valoració de la ruta sempre és tècnica.
Gaudiu-ne amb respecte i bona companyia.
Salut i bones rutes.

Barrera a inici de ruta, Coll de SanSa a 200mts.

S'intueix un corriol.

Fita i avantcim.

Cim Roc de Madres.

Porta.

Detall de camí (seguim estaques PR).

Natura morta?

Esquerra, pista herbada de desforestació.

Font.

Seguim recte, passem torrent.

PictographRiver Altitude 6,454 ft

Desglaç.

PictographRiver Altitude 6,382 ft

Més desglaç.

PictographRiver Altitude 6,295 ft

Gorg.

A dreta, curta ziga-zaga.

PictographRiver Altitude 6,141 ft

Creuem torrent.

Tanquem circular.

Coll de SanSa, zona pícnic.

• Photo of barretons
    barretons Apr 29, 2024

Estudiant la zona ... per anar-hi ...
    La tornada dius "marques PR". Són vermell/groc, que a França vol dir GR-P (Gran Recorregut del País), en aquest cas el GR-P del Capcir, https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/tour-du-capcir-4-jours-16267694
    Em portaven de corcoll a la zona del Vallespir fins que en vaig treure l'entrellat ...
    Salut i bones caminades!

• Photo of Joaquim Roig
    Joaquim Roig Apr 29, 2024

Per a mí PR aquí Catalu ya és Petita Ruta ò Ruta Local (blanc i groc), GR sempre ha estat Gran Ruta (vermell i blanc).
    Que vagi molt bé, una abraçada.