Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) (Solsonés) i Els Tossals (Berguedà) 2x100 cims No Essencials Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) (Solsonés) i Els Tossals (Berguedà) 2x100 cims No Essencials Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) (Solsonés) i Els Tossals (Berguedà) 2x100 cims No Essencials

5 hours
August 22, 2023
August 2023

near Capolat, Catalunya (España)

Ruta entre el Solsonès i el Berguedà on es fa el Roc de les Monges (Serrat de la Qüestió i Els Tossals, a la Serra dels Tossals, per un entorn molt bonic.

El Roc de les Monges (1.415 mts) és un petit turó de conglomerat amb una característica i vertical forma cònica. Està al Serrat de la Qüestió i pertany a Navès (Solsonès)

La Serra dels Tossals està situada al municipi de Capolat (Berguedà) per bé que el seu extrem més occidental i, alhora la seva màxima elevació es troba a la frontera amb el municipi de Navès (Solsonès). Aquesta elevació màxima és el Tossal de Vilella on s'assoleixen els 1.526,6 metres. A la Serra dels Tossals, també hi ha el Tossal del Bosc de Casòliba (1.516,8 mts) i el Tossal de Trasserra o Els Tossals (1.525) i 100 cim de la FEEC

PUNT D'INICI: Mas de Trassera.

COM ARRIBAR:: Per la C-16 i un cop passat Berga, seguir en direcció de Sant Llorenç de Morunys (Crta. BV-4241) i passat el km. 11 i just abans del Túnel de la Mina girem a l'esquerra en direcció Capolat. Passat Capolat seguir cap a Travil, però sense arribar. Passat el Mas de Trasserra, a uns 150 mts i a la dreta, agafar una pista de terra.
Des del desviament del túnel fins el punt d'inici son uns 8km per bona carretera.
Coordenades punt inici: 42.082634857213364, 1.7269172349890687

DIFICULTAT: Moderada. Bona part de la ruta va per pista i corriols fàcils de seguir, excepte uns 200 mts de la part inicial que cal seguir GPS, ja que el camí no és clar. També cal parar atenció en el tram final cap el Roc de les Monges, té un tram de grimpada, no és difícil ni exposada, però cal trobar bé la canal d'accés.

RUTA:

On hem aparcat trobarem dues pistes, la de la dreta és per on tornarem, cal seguir recta i al cap de uns 60mts (wp02) deixar la pista i "intuir" per on s'ha de seguir, son uns 200 mts fins trobar una marca groga (wp04), a partir d'aquí el camí ja és més fàcil de seguir. Quan arribem al wp05 trobarem un filat, cap passar-ho i seguir recta fins que trobem la carretera (wp07), girem a la dreta i seguim uns metres per la carretera fins el wp08 per seguir per pista. Seguim aquesta pista fins el wp11, és el GR1, on trobarem un cartell que indica cap a les Obagues dels Tossals. Girem a l'esquerra (wp11) i de seguida a la dreta (wp12) per seguir cap a la Obaga dels Tossals (wp13). Una fageda molt maca.
Seguir aquesta pista amb marques Blaves-Blanques-Blaves fins el wp16, que serà el punt on haurem de tornar un cop fet el Roc de les Monges i seguir cap Els Tossals.
Girem a l 'esquerra (wp16) i baixem cap el Coll del Bosc de Vilella, trobarem marques grogues. A partir del wp21 ens quedem uns 250 mts fins el cim, però cal estar molt atents als wps que indiquen fites, ja que ho hi ha camí. En arribar al wp24 estarem sobre la base del cim i on cal buscar bé la canal arbrada de pujada (wp26), que queda a la banda dreta. Petita grimpada i a haurem arribar al Roc de les Monges (100 cim).
En el cim no hi ha cap vèrtex, només una pedra de ASB. Un mirador 360º espectacular.

Ara caldrà desfer la pujada, amb precaució, fins el wp21 on seguirem per l'esquerra per anar fins el wp16, punt d'encreuament cap Els Tossals.

Seguim per l'esquerra i encarem uns 200 mts de forta pujada (alguna pendent del 30%) fins arribar al wp34, que és un excel·lent mirador ap el Roc de les Monges. Cal estar atents a no perdre el camí , ja que en alguns tram no se segueix bé.

A partir del mirador, continua pujant, però ja més suaument. En arribar al Coll del Bosc de Casòliba (wp38), sortirem a una pista, és de nou el GR1, que seguirem fins el wp39 i seguir per la dreta i ens uns metres per seguir per un corriol (wp40) que ens portarà fins Els Tossals (100 cims) i on trobarem un vèrtex geodèsic. És un cim tapat per la vegetació, amb alguna escletxa on podrem observar, si el dia és clar, el PN de Montserrat.

Seguim recta i en baixada fins trobar la pista (wp41), seguirem per la dreta i en el wp42 deixem de nou el GR1. Continuarem per la pista de la dreta, que ens porta al punt d'inici, però agafarem una drecera (wp43) que baixa per un corriol i que ens estalviarà alguns metres.

Els Tossals.100 cims

Els Tossals.

Seguir pista recta

Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) 100 cim Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) 100 cim Photo ofRoc de les Monges (Serrat de la Qüestió) 100 cim

Roc de les Monges (Serrat de la Qüestió) 100 cim

Roc de les Monges.

wp03 Esquerra

wp05 Recta, creuar filat ferro

En un arbre hi ha marca groga

wp06 Fita

wp07 Dreta, carretera

Photo ofwp11 Esquerra cap Obaga dels Tossals Photo ofwp11 Esquerra cap Obaga dels Tossals Photo ofwp11 Esquerra cap Obaga dels Tossals