Roc de Cogul (No Essencial) i Sant Honorat (Essencial) Alt Urgell (2x100 Cims)

Photo ofRoc de Cogul (No Essencial) i Sant Honorat (Essencial) Alt Urgell (2x100 Cims) Photo ofRoc de Cogul (No Essencial) i Sant Honorat (Essencial) Alt Urgell (2x100 Cims) Photo ofRoc de Cogul (No Essencial) i Sant Honorat (Essencial) Alt Urgell (2x100 Cims)

August 12, 2022
August 2022

•   4.6 3 Reviews

near Peramola, Catalunya (España)

Ruta on enllaçarem el Roc de Cogul i Sant Honorat, a la Serra d'Aubenç i Roc de Cogul, per un entorn molt bonic, El conglomerat de Sant Honorat ens recordarà a la Muntanya de Montserrat.

Ruta plena de llocs d'interès, com la Casa del Corb, antiga estança troglodítica que sorprenentment va albergar vida fins a principis del segle XX; Sant Salvador del Corb, ermita romànica que té l'honor de ser la més petita de Catalunya i Sant Honorat, antiga capella d'origen romànic.

PUNT D'INICI: Can Boix (Peramola)

COM ARRIBAR: Per la C-14 d'Oliana a Coll de Nargó, un cop passat el de pont del Segre, agafar sortida a la dreta en direcció a Peramola, però sense arribar-hi, i ha uns 3km ens desviarem a la dreta i seguirem fins a Can Boix. Uns 100 metres abans d'arribar a l'hotel trobarem una zona per aparcar.

DIFICULTAT: Moderada. La ruta passa per corriols molt fresats i fàcils de seguir, però a partir del Coll de Mur, hi ha algun tram una mica aeri en que cal estar atents per no relliscar.

RUTA: Creuarem pel mig del Restaurant - Hotel Can Boix i en arribar al wp2, girarem a l'esquerra. El camí que tenim el davant és per on tornarem. Uns metres més endavant seguirem pel camí de la dreta en direcció els Quatre Camins (cartell), seguint la "Ruta del Corb", passant pel Grau de Porta (wp3). Un cop als Quatre Camins (wp5) girarem a l'esquerra i seguim per pista ample i més endavant per corriol, per anar fins el Roc de Cogul (100 cims). Bones vistes i als peus tenim Peramola.

Desfem el camí fins el Quatre Camins i uns metres més endavant seguirem per la dreta (wp8) les indicacions de la "Ruta del Corb" Uns metres més endavant, a l'esquerra trobarem el Forat del Corb (wp9). Seguim per pista ample i quan arribem al wp10 deixarem la pista i girarem a l'esquerra per anar a la Casa del Corb (wp11), que està situada sota una gran balma. Va estar habitada fins a començaments del segle XX. Seguim fins al Corral del Corb (wp13), abans d'arribar, hi ha un petit tram amb cadenes (wp12) Desfarem tot el camí fins el wp10 per seguir les indicacions del la "Ruta del Corb". Quan arribem al wp14, tornarem a deixar la pista per pujar fins a les restes de l'ermita de Sant Salvador del Corb (wp15). En aquest punt, podem anar fins l'agulla (wp16) que està uns metres més endavant de l'ermita i a l'Agulla del Corb (wp17). Si es té vertigen millor no anar-hi. Tornarem a desfer el camí fet fins el wp14, on recuperarem la pista i la seguirem fins el wp21. Uns metres abans, on hi ha marcar el wp18, seria el camí per pujar a la Roca del Corb (wp20), que en aquest track NO van pujar per falta de temps.
Estem en el wp21 on trobarem les indicacions per anar a Sant Honorat. Al Coll del Mur (wp22) girem a la dreta. A partir d'aquest punt, el "camí" té algun tram aeri, cal parar atenció, amb precaució no té dificultat, només si es pateix vertigen pot tenir algun problema. Passem el barranc de Sant Honorat (wp27) que sembla que no hi hagi camí per on seguir, està pel darrera del tronc. Seguirem pel sender en direcció el Coll de Sant Honorat (wp31, girem a l'esquerra i més endavant trobarem un placa amb les indicacions a Sant Honorat els seus dos miradors (wp22), el segon és el 100 cim. Un cop al Pla de Sant Honorat (wp34) seguint el camí de l'esquerra, arribarem al primer mirador (wp35). Desfem uns metres el camí per anar fins a l'Ermita de Sant Honorat i seguint recte, arribarem al segon mirador i 100 cim (wp36). Aquest mirador té vistes a l'embassament d'Oliana.

La tornada al punt d'inici la farem desfent el camí fins el wp37, que girarem a l'esquerra en direcció Can Boix.

NOTA FINAL: Uns metres abans d'arribar a Can Boix, hi ha marcat amb el wp40 el desviament a la Font Viva. No van poder arribar, ja que un cop passat un pontarró, que és on acaba el track d'aquest tram, estava ple de troncs, potser d'alguna rierada. Caldria informar-se abans d'anar-hi

PictographCar park Altitude 0 ft

PictographInformation point Altitude 2,901 ft

wp12 Cadena

Corral del Corb

Esquerra Sant Salvador del Corb.

wp15 Sant Salvador del Corb

Grau de Porta

wp30 Esquerra

wp31 Coll de Sant Honorat

Esquerra a St Honorat (anada) Dreta (Tornada) a Can Boix.

PictographInformation point Altitude 3,261 ft

Forat del Corb

• Photo of elebben
    elebben Nov 26, 2022

Ruta espectacular Carles, hemos hecho una pequeña variación pero es toda increíble, nos ha encantado, mucha gracias por detallar tan bien la ruta, tiene algún paso aéreo pero se hace bien, una maravilla, saludos!!!

CarlesLN Nov 26, 2022

És una zona molta maca.
    Gràcies Vicente per la teva valoració.

• Photo of ManelMountain
    ManelMountain Apr 7, 2023

Avui hem seguit la teva ruta amb alguna variació .
    Totalment recomanable per a persones acostumada a fer muntanya .
    No recomanaria fer aquesta ruta si ha plogut recenment pel risc de relliscades .

CarlesLN Apr 7, 2023

És uma zona molt maca i com comento en la resenya, cal pranificar bé la ruta i q no hagui plogut. Gràcies ManelMountain per la teva valoració.

• Photo of Xavimar
    Xavimar Jul 24, 2023

Una ruta fantàstica per un entorn espectacular. Amb algun punt d'aventura per senzills trams equipats i passos una mica aeris. Molt recomanable!!

CarlesLN Jul 24, 2023

Gràcies Xavimar per la teva valoració.