Roc Beneïdor (100 cim) des del Collet de Sorri (19-05-23)

Photo ofRoc Beneïdor (100 cim) des del Collet de Sorri (19-05-23) Photo ofRoc Beneïdor (100 cim) des del Collet de Sorri (19-05-23) Photo ofRoc Beneïdor (100 cim) des del Collet de Sorri (19-05-23)

May 19, 2023
May 2023

near Castell nou de Carcolze, Catalunya (España)

Roc Beneïdor és una muntanya de 1.681 metres que es troba entre els municipis del Pont de Bar i d'Estamariu, a la comarca de l'Alt Urgell.
Aquest cim el podem veure a la dreta, quan anem des de l’est cap a la Seu d’Urgell, havent passat ja Martinet i el Pont de Bar. La seva paret sud és tan dreta i rocosa que sembla que no hi pugui haver camí que la transiti.
El cim és un magnífic mirador a 360º on es pot veure entre altres cims la magnífica serra del Cadí.
Per arribar al principi d’aquesta ruta, cal fer uns km de pista
Nosaltres a l’anada hem pujat fins Castellnou de Carcolze i des d’allà hem agafat la pista direcció a Bescaran, (marcada com a carretera de Castellnou de Carcolze a Bascaran), fins al punt d’inici de la ruta 3,1 km. Per tornar hem seguit la pista fins Bascaran, 3,9 km. Pels dos costats es pot fer bé, en el primer el recorregut és més estret però el ferm és millor i el segon tros és més ample però una mica més pedregós.
RECORREGUT
l'itinerari és molt fàcil i sense pèrdua ja que el primer tros es fa seguint una pista bastant ample que va pujant i baixant sense gaires desnivells i després el camí s'enfila ben traçat fins el cim. Un cop a dalt podem desfer el camí per on hem vingut.
Nosaltres hem volgut baixar per l'altre costat ja que el mapa marcava un camí però aquest es perd i hem acabat baixant sense dificultat però sense camí fins la pista.