Robertville Ummer ongerwaeg: 13 OKT 2016 14:40

Photo ofRobertville Ummer ongerwaeg: 13 OKT 2016 14:40 Photo ofRobertville Ummer ongerwaeg: 13 OKT 2016 14:40 Photo ofRobertville Ummer ongerwaeg: 13 OKT 2016 14:40

October 15, 2016
October 2016

near Robertville, Wallonia (Belgique)

Voorbij de kerk aan de 3-sprong L richting Reinhardstein (geel/blauw). Na
25m aan de 3-sprong L door Route des Bains (geel). Ga voorbij huisnr. 22 aan de 3-sprong met zitbank en wegkruis R de grindweg omhoog (geel). (Vlak voor een huis heeft u links uitzicht op de stuwdam). Aan het eind bij de voorrangsweg L de weg omlaag en negeer het smalle weggetje links omlaag naar het waterbassin. De weg buigt links om het waterbassin heen en waar het betonnen muurtje ophoudt L het voetpad omlaag (geel). Volg nu enige tijd het leuke paadje langs het meer en dan
komt u boven aan de verkeersweg, hier L. Na 50m komt u aan de 3-sprong bij de stuwdam. Hier RD het bospad in langs de slagboom. Aan de Y-splitsing L, dus niet omhoog. Na 50m aan de Y-splitsing R (geel/blauw/rood), dus niet omlaag. Aan de 3-sprong met trapje en bord Reinhardstein R omhoog (wit/rood). Boven RD het pad omlaag langs de reling (wit/rood). Via een bruggetje komt u aan een grindweg. (U kunt
hier L omlaag lopen om de burcht Reinhardstein te gaan bekijken). Steek schuin links de grindweg over en ga RD het steile paadje omhoog (rood/blauw/groen). Boven heeft u een spectaculair uitzicht en volg het pad. (Vlak voordat links een dennenbos begint heeft u links mooi uitzicht op de burcht). Ga dan 10m verder schuin L het pad omlaag (wit/rood). U passeert nog een mooie blik op de burcht. Negeer zijpaden en volg de wit/rode route zigzaggend omlaag tot beneden vlak voor de beek de Warche. Hier L langs de beek (groen). Ga de houten brug over en klim RD de steile helling omhoog.
Boven weer uitzicht op de burcht en de waterval.Negeer een zijpaadje links omlaag en ga aan de Y-splitsing met groene ruit R het pad omhoog (groen). Boven aan de 3-sprong met bordje Cascade R omhoog (wit/rood, groen en geel). Negeer zijpad links en volg het pad omhoog langs een gekapt bos tot boven aan de 3-sprong met wegwijzers. Hier RD over de veldweg richting Walk (geel). Na geruime tijd heeft u ter hoogte van een loods links mooi uitzicht op het dal. Aan de kruising van veldwegen L (rood/geel). Negeer een inrit links naar de loods.Voorbij een boerderij volgt u RD de asfaltweg. Buig rechts omlaag naar de voorrangsweg en de kerk. Steek de weg over, ga even RD en meteen L de doodlopende weg in. Negeer een veldweg links en aan de verharde 3-sprong L. Negeer meteen de zijpaden en volg de brede bosweg omhoog. Boven aan de 3-sprong RD (wit/rood). Na enige tijd passeert u een picknickbank bij het meer, een mooie pauzeplek na 6,5km. Volg nu geruime tijd het pad langs het meer (wit/rood).
Aan het eind R langs een schutting steil omhoog (dus niet scherp rechts over het grindpad!) en volg boven RD het voetpad. Aan de verkeersweg L naar de brug. Ga vlak vóór de brug schuin R het voetpad omlaag (wit/rood, blauw). Volg geruime tijd dit leuke paadje langs het meer. Dan buigt dit naar rechts langs een inham (wit/rood). Aan de 3-sprong L het bruggetje over en loop verder langs het meer (wit/rood). U loopt even langs een weiland en dan volgt u het bospad met hoge bomen. Loop dan rechts naar de asfaltweg.Hier RD langs de camping (blauw). Boven komt u aan een 3-sprong met toiletgebouw, rechts daarvan is een terras om wat te drinken (8,8km). Hier L de asfaltweg in (blauw). Ga voor het eerste huis rechts schuin L door het weiland
omlaag (We snijden zo de hoek af maar u kunt bij hoog gras ook de eerste weg L nemen) en ga dan bij de asfaltweg L naar de brug. Loop de brug over en volg de weg omhoog. Ga boven tegenover de tweede witte bungalow aan de linker zijde schuin R de veldweg omlaag (wit/rood). Beneden volgt u de houten knuppelpaadjes langs het water. Bij een stroomversnelling buigt het pad L een trap omhoog. Aan het eind bij de bosrand RD het weiland in en loop RD. Loop richting de brug. Aan het eind komt u uit aan een grindweg en schuilhut. (U kunt hier even R naar de zitbanken aan het water lopen voor een pauze na 10,8km). Hier L de grindweg in (wit/rood en blauw), we
lopen dus links van een beekje. Aan de 3-sprong RD richting Warche (wit/rood en rood). Boven negeert u een graspad links en loop onder het viaduct door. U komt aan een 3-sprong met rechts mooi panorama, hier L (blauw). Aan de Tsplitsing
L over de asfaltweg (blauw). Aan de kruising R over het verharde fietspad. Ga bij
infoborden, net vóór een stenen stalletje L de trap af. Beneden even R en meteen L het voetpad in (Rechts ligt een privédomein). Bij een mooie tweestammige boom heeft u een mooi panorama, hier buigt u naar links. U passeert 2 klaphekjes
en volg het pad met mooi uitzicht. Negeer een inrit links naar het weiland. Na enige tijd lopen we langs een beekje. Aan de kruising met bruggetje RD langs de beek. Aan de verharde Tsplitsing even L en na 20m R langs de stroomtoren. We lopen langs een prachtig beekdal. Aan het eind R over de asfaltweg. Aan de 3-sprong R terug.