Riudellots de la Selva - Bonmatí [08/08/2019]

Photo ofRiudellots de la Selva - Bonmatí [08/08/2019] Photo ofRiudellots de la Selva - Bonmatí [08/08/2019] Photo ofRiudellots de la Selva - Bonmatí [08/08/2019]

August 8, 2019
August 2019

near Riudellots de la Selva, Catalunya (España)

Ruta des de Riudellots de la Selva fins a Bonmatí, passant per la urbanització Can Jordi, Can General, l'Aeroport de Girona, Vilobí d'Onyar, Can Salamanya, Salitja, Sant Dalmai, la Resclosa d'en Borra, Can Pèlec, Can Vador Font, Sant Martí Sapresa, Sant Pere Sestronques, i Trullars, fent el trajecte només d'anada.

La ruta comença a Riudellots de la Selva, i el primer objectiu és dirigir-se a l'oest intentant creuar l'autovia A-2, l'autopista AP-7 i la via del tren. Per fer-ho, es pren la direcció cap a la urbanització Can Jordi i, des d'aquí, el Camí d'Aiguaviva que mena fins a Can General. En aquest punt, després d'haver creuat dos túnels i un pont per salvar les vies més problemàtiques, cal dirigir-se al sud per voltar tota l'àrea que ocupa l'Aeroport de Girona. Se segueix la carretera que es dirigeix cap a Vilobí d'Onyar fins arribar a un desviament que porta a Can Pascol. Aquest tram es troba una mica embardissat fins arribar a Can Gener, i el camí sembla que s'ha perdut; de totes maneres, aconsegueix estalviar un tram de carretera asfaltada. Per estalviar-se l'embardissada, doncs, la millor opció és continuar per la carretera. La ruta segueix fins a Vilobí d'Onyar, on s'enganxa una part de la via verda que volta el poble pel nord i es dirigeix cap a Salitja, passant abans per la bonica masia de Can Salamanya, que encara conserva un rellotge de sol a la paret. Després de trepitjar els carrers engarlandats de Festa Major de Salitja, i havent passat pel costat de l'Església de Santa Maria, la ruta avança més o menys un quilòmetre fins a Sant Dalmai, on es creua la carretera principal per agafar el camí que es dirigeix a Brunyola. De fet, no gaire lluny d'aquest punt es troba una agradable àrea de pícnic on es decideix parar per menjar una mica i descansar.

En reprendre la ruta, es fa cas dels cartells col·locats a l'àrea de pícnic que indiquen que hi ha un camí paral·lel a l'Onyar que mena fins a la Resclosa d'en Borra, de manera que se segueixen les marques abundants i ben distribuïdes fins arribar a aquest indret, aprofitant l'ombra i la frescor d'aquest sender. Des d'aquest punt, el recorregut torna a topar amb la pista i es dirigeix cap a Can Pèlec, iniciant un tram assolellat ben diferent de l'anterior. En arribar al Mas Camps d'Onyar, cal girar a l'esquerra tot prenent el Camí de Can Vador Font en comptes d'arribar fins a Sant Romà, que no queda lluny, i poc després cal vigilar a la cruïlla de camins, on cal escollir el camí que s'enfila (el de la dreta dels dos que van cap al sud) per no fer una marrada. El recorregut segueix sense complicacions fins arribar a Can Vador Font, un edifici en ruïnes que dóna nom al camí, i continua recte fins a Sant Martí Sapresa. Un cop s'ha arribat al poble, cal fer un petit tram de carretera tot seguint les marques blaves i blanques fins que es troba el trencall de Sant Romà, que cal agafar. De totes maneres, al cap d'una estona s'abandonarà aquest camí per dirigir-se a Sant Pere Sestronques, una preciosa ermita situada en un indret ombrívol que gairebé obliga a aturar-s'hi. Des de l'ermita, el camí segueix rigorosament cap al nord fins arribar al Pla de Trullars. Des d'aquí, doncs, només queda anar a buscar la Via Verda del Carrilet (Olot - Girona), que va paral·lela a la carretera i més o menys al riu Ter, i acostar-se fins al Pont de Bonmatí, punt final d'aquesta ruta.

Es tracta d'una ruta molt senzilla, sense cap complicació tècnica ni massa desnivell, i força variada, passant per carreteres asfaltades, pistes i corriols, i trams assolellats i ombrívols. El tram més agradable, sobretot si la ruta es fa a l'estiu, possiblement sigui el sender senyalitzat que va fins a la Resclosa d'en Borra, mentre que el tram més empipador segurament és la petita part de carretera asfaltada a Sant Martí Sapresa, tenint en compte que és una carretera força transitada.

PictographPhoto Altitude 562 ft

PictographPanorama Altitude 583 ft

Vista de Sant Dalmai

PictographPicnic Altitude 538 ft

Àrea de pícnic de l'Onyar

PictographPhoto Altitude 539 ft

PictographTree Altitude 606 ft

Aranyoner carregat d'aranyons

PictographIntersection Altitude 622 ft

Cruïlla (prendre camí que puja)