Photo ofRiu Sénia: La Peixera - Estrets de Malany - Toll dels Arenals - Sant Pere (Ruta lineal semiàcuatica) Photo ofRiu Sénia: La Peixera - Estrets de Malany - Toll dels Arenals - Sant Pere (Ruta lineal semiàcuatica) Photo ofRiu Sénia: La Peixera - Estrets de Malany - Toll dels Arenals - Sant Pere (Ruta lineal semiàcuatica)

July 27, 2020
July 2020

near Les Cases del Riu, Valencia (España)

Ruta ideal per l'estiu, però qué cal anar ben equipats i preparats físicament, principalment per al tram aquàtic.

Aproximació:
Des de la Sénia ens hem de dirigir al Molí de la Vila, on hi ha prou lloc per aparcar el cotxe.

Recorregut:
Aquest cop us proposem un recorregut lineal, que al principi és un passeig assequible per a tothom pel riu de la Sénia a su pas per la part baixa del poble, pels trams en què s'esta recuperant el cabal ecològic de riu i condicionant amb passarel·les, pel camí de la Timba de Marraixa, entre el Molí de la Vila i la Font dels Capellans , lloc on iniciarem el recorregut per l'interior del riu i anirem passant per diversos tolls abans d'arribar als Estrets de Malany, on el riu s'encaixona entre altes parets de roca, un dels llocs mes interessants d'aquesta ruta i on és habitual la pràctica del barranquisme quan el riu porta suficient cabal, un cop superat aquest punt continuarem remuntant el riu fins al Toll dels Arenals, on tindrem la opció de continuar la ruta seguint pel curs de riu o per una sendera que va en paral·lel fins a la zona de Sant Pere, punt final d'aquesta refrescant i divertida ruta.

Diuen que una imatge val més que mil paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida i perquè donen una bona primera visió dels llocs per on passem.

Observacions:
Per fer aquesta sortida caldría dur un calçat adequat per anar per dins de l'aigua, nosaltres la vam fer amb unes bambes velles (no aneu amb xancletes !!!)
És recomanable portar un bidó estanc o bosses hermètiques per guardar el que no vulguem que es mulli.
El GPS no és necessari però si ho volem portar hauríem ficar-lo al bidó.
Depenent de les pluges dels dies anteriors, el riu pot baixar amb més o menys nivell d'aigua i fins i tot pot estar sec.
En aquesta ocasió nosaltres vam deixar un cotxe amb roba de recanvi al final de ruta, estalviant-nos de fer el retorn al cotxe caminant.
També és aconsellable el neoprè, si no s'està acostumat a l'aigua freda del riu.
El temps emprat per aquesta ruta és d'unes 6 hores a un ritme tranquil.

Atenció:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.

Aparcament (Molí de la Vila)

PictographLake Altitude 1,061 ft

La Peixera

Esquerra (Camí de la Timba Marraixa)

Pal Direccións

El Martinet

PictographLake Altitude 1,272 ft

Toll de Sant Pere

Sant Pere (Aparcament final de ruta)