Photo ofRiu i Obaga de Salenques, Barranc, Estanys i Refugi d'Anglios, Estany Fe, Estany Cap de Rigüeno, Barranc Font Blanca Photo ofRiu i Obaga de Salenques, Barranc, Estanys i Refugi d'Anglios, Estany Fe, Estany Cap de Rigüeno, Barranc Font Blanca Photo ofRiu i Obaga de Salenques, Barranc, Estanys i Refugi d'Anglios, Estany Fe, Estany Cap de Rigüeno, Barranc Font Blanca

August 7, 2021
August 2021

•   4.7 1 review

near Sant-Nicolau dels Pontells, Catalunya (España)

RECORREGUT: Transcorre en sentit antihorari. Comença pel GR 11, puja per l’Obaga de Salenques, Pleta del Racó, Barranc d’Angliós, Estany de Baix o Gran d’Angliós, segueix per sobre de l’Estany Fe, arriba a la Colladeta de Rigüeno o Riueño, d’on comença a baixar, passa per l’Estany del Cap de Rigüeno i segueix baixant tot vorejant el Barranc de la Font Blanca (o de Rigüeno), mes avall entra en una espectacular fageda, per la que tot fent marrades arriba a la N-230, que cal seguir una estona fins a l’aparcament.

APROXIMACIÓ: Per fer aquest recorregut, cal anar per la Carretera Nacional N-230, fins al PK 147, on al costat i per sobre de l’Embassament de Baserca, s’hi troba un bon aparcament.

DESCRIPCIÓ: Sortim de l’Aparcament (WP 01 – 1.439 m.), creuant la carretera i agafant el GR 11, el sender, inicialment va pujant de manera força suau i transcorre per l’Obaga de Salenques, una espectacular fageda (WP 02 – 1.466 m.) i pel costat del Riu Salenques que porta força aigua i va formant bonics salts i tolls (WP 03 – 1.531 m.). Passem pel costat d’una curiosa font (WP 04 – 1.615 m.) i aviat arribem a una senyalització, on el sender es bifurca (WP05 - 1.711 m.). Anem per la variant esquerra, deixant el curs del Riu Salenques i anat a buscar el Barranc d’Angliós. A la dreta podem anar veient parcialment la Cascada del Pi. Ara i durant aproximadament 1,5 Km., el sender es força tècnic i te un fort desnivell, fins que ja propers als Estanys, es va suavitzant. Arribem a l’Estany de Baix o Gran d’Angliós (WP 06 – 2.210 m.), del que seguim pujant pel Serradet d’Angliós, sense un sender evident i anem a trobar una tartera, que travessem per sobre de l’Estany Fe, tot seguin unes fites i sense perdre alçada per la que pugem fins a la Colladeta de Rigüeno (WP 07), que amb aproximadament uns 2.280 metres, es el punt mes alt del recorregut. D’aquí comencem a baixar per la vall, la direcció es clara, però el sender, tot i que anem trobant alguna fita, te trams no massa definits. Arribem al costat de l’Estany Cap de Rigüeno, on aprofitem per reposar forces i seguim baixant per la Vall, el sender es cada cop mes fresat i s’apropa al Barranc de la Font Blanca, el creua per un punt on hi ha les restes d’una palanca i aviat entrem en una espectacular fageda, per la que va baixant el ara còmode i bonic sender, tot fent marrades, fins arribar a la N-230, i seguir-la pel seu voral una bona estona, fins a trobar l’aparcament.

ORIENTACIÓ: El recorregut no es complicat de seguir per a persones habituades a caminar per la muntanya, si be a partir d'el WP 06, que es on deixem el GR 11, sols es va trobant alguna fita, pel que si el voleu fer, recomano que us baixeu el track i el seguiu amb l’ajuda del GPS.

01 Aparcament

Hi ha un voral per aparcar al costat de la carretera

PictographFauna Altitude 4,809 ft
Photo of02 Sender pel costat del Riu Salenques Photo of02 Sender pel costat del Riu Salenques Photo of02 Sender pel costat del Riu Salenques

02 Sender pel costat del Riu Salenques

PictographFauna Altitude 5,023 ft
Photo of03 Seguim per l'0bac, bonic i de moment comode sender Photo of03 Seguim per l'0bac, bonic i de moment comode sender Photo of03 Seguim per l'0bac, bonic i de moment comode sender

03 Seguim per l'0bac, bonic i de moment comode sender

04 Indreta amb una curiosa font

PictographLake Altitude 5,614 ft

05 Bifurcació

Ens separem del Riu o Barranc de Salenques i seguim per l'esquerra. Aviat el sender comença a pujar amb un molt fort desnivell.

PictographLake Altitude 7,250 ft

06 Llacs d'Anglios

Estem a l'Estany de Baix i a sobre s'hi veu el refugi

Photo of07 Portell per sobre de l'Estany Fe Photo of07 Portell per sobre de l'Estany Fe Photo of07 Portell per sobre de l'Estany Fe

07 Portell per sobre de l'Estany Fe

En el punt mes alt del recorregut

PictographLake Altitude 7,254 ft

08 Estany del Cap de Rigüeno

PictographFauna Altitude 5,900 ft

09 Fageda espectacular

Per l'entorn del Barranc de la Font Blanca

• Photo of Joanott
    Joanott Aug 26, 2023

La vam fer el dia 19 d'agost.
    Realment BRUTAL, una ruta molt variada i molt entretinguda: fageda, riu, estanys, circ, vistes ... Llàstima del tram de carretera, que el vam fer al començar en lloc de al final, per evitar l'hora de més sol.
    Al tram del GR hi vam trobar prou gent, però un cop el vam deixar no vam trobar ningú: tot un luxe al mes d'agost.
    Des de que vam deixar el GR fins el tram de blocs no vam saber trobar fites ni sendera. Encara que el rumb a seguir esta clar, es recomanable portar el track.
    Gràcies per compartir-la i per la feina de les explicacions.