Riu de Cerdanya / Torrent del grau de l’Ós / Serrat de les esposes / Riu

Photo ofRiu de Cerdanya / Torrent del grau de l’Ós / Serrat de les esposes / Riu Photo ofRiu de Cerdanya / Torrent del grau de l’Ós / Serrat de les esposes / Riu Photo ofRiu de Cerdanya / Torrent del grau de l’Ós / Serrat de les esposes / Riu

1921
August 23, 2023
August 2023

near Riu de Cerdanya, Catalunya (España)

TORRENT DEL GRAU DE L'ÓS fins el Refugi del Serrat de Les Esposes des de Riu de Cerdanya.

PRECAUCIONS: Si aneu amb gos compteu que hi ha un pas delicat amb escala i cadena on els animals no poden pujar, la nostra gossa pesa 25k i amb un arnés, corda de 5m i molta precaució la vam pujar. I no es va queixar ni un sol moment.

PUNT D’INICI DE LA RUTA: Aparcar al parking de l’àrea de servei del Túnel, direcció nord.

RECORREGUT:
Agafar el trencall a dreta de la ctra. D’Urús direcció al Túnel del Cadí.

Pista amb una mica grava i biondes al costat de la ctra. Vegetació als laterals. Paral.lel a la C16. Un cop passat el peatge del túnel ja ens posem pel primer torrent per on creuem la C-16 per sota el túnel.

Després repiseta contrafort de formigó al costat del torrent. Paret del mur C16.

Inici Grau de l'Ós.

Ens endinsem pel torrent gaudint del paratge i vegetació frondosa fins arribar a un pas estret equipat amb una escala i després una cadena entre lleixa de roca que fa de sandwich.

Nosaltres hem fet la ruta amb gos. Alerta! Aquest pas es delicat el vam poder pujar perquè pesa poc, dúiem el seu arnés i una corda de 5m per ajudar-nos a pujar-lo (en aquest pas difícil i en d’altres mes suaus)

Seguim pel torrent que pasa a anomenar-se Torrent de Saüc

Ens trobem una Cavitat..

Arribem al Refugi d'antics miners

Tot i les pluges de tres d’aquests dies en aquesta zona de la Cerdanya, al torrent no hi córrer l’aigua.. però un cop sortits de la part mes tancada del torrent, a la part superior hi corre aigua.

Deixem el torrent, girem 90 graus dreta i veiem els senyals taronja de Cavalls de Vent.

Arribem fins al refugi guardat del Serrat de les Esposes. És àrea recreativa i de picnic, i fins i tot podem demanar alguna cosa de refrigeri. També s'hi pot arribar amb cotxe!

Fem pícnic amb la canalla

Comencem la tornada caminant per una pista forestal de grava.

Després girem a la dreta, per un camí més estret, deixem el mas en ruïnes i acabem baixant per un corriol pedregós fins arribar de nou al pas per sota la C-16 a la boca nord del Túnel del Cadí.