RIU BRUGENT (Un 8 entre El Pinetell i Farena)

Photo ofRIU BRUGENT (Un 8 entre El Pinetell i Farena) Photo ofRIU BRUGENT (Un 8 entre El Pinetell i Farena) Photo ofRIU BRUGENT (Un 8 entre El Pinetell i Farena)

July 21, 2015
July 2015

near Pinatell de Rojals, Catalunya (España)

Aquest recorregut, si be es pot fer en qualsevol època es ideal per a l’estiu, ja que es molt ombrívol i podem, prop del seu acabament, donar-nos un refrescant bany als tolls de la zona de l’Esqueix.

Deixem el cotxe a El Pinetell, d’on sortim pel Camí de Farena, que aviat esdevé en sender, arribem a la TV-7044, que creuem i seguim planejant fins arribar a una bifurcació, on anirem a l’esquerra fins a creuar de nou la carretera, quasi be davant veiem un camí, que ens baixarà fins al Riu Brugent, a les Fontanelles, poc abans d’arribar-hi trobem un pal senyalitzador, anirem a la dreta, direcció a Farena, fins que uns metres després troben una nova senyalització, anem a la dreta, direcció al Pi de les Piquetes. (per arribar al Pi, tindrem que deixar el sender principal en el lloc senyalitzat, i anar uns metres a l’esquerra per trobar-lo), seguim fins a Farena. Al arribar-hi, agafem el primer carrer a l’esquerra on a la seva fi, on comença un sender que ens baixarà de nou al Brugent, poc abans del Moli d’en Fort , on creuarem el riu per un pont de fusta i el seguirem, baixant per la zona dels Molins del Borros, del Cristi, Del Vilalta i del Castella, pel que passem pel mig i seguim l’ombrívol sender fins a trobar de nou el que transcorre mes proper al riu, poc mes endavant trobem una bifurcació, senyalitzada per una fita, aquí nosaltres, per allargar i endurir una mica el recorregut, hem anat a la dreta seguint un sender que baixa el Mas d’en Gros, que aviat hem deixat, en trobar una fita a l’esquerra, per seguir un sender que ja coneixíem i que en forta pujada arriba d’alt d’un mirador, on hi han petits avencs, i que després en forta baixada va a trobar la pista que ve el Mas de Plana, on als pocs metres trobem a l’esquerra, el sender que baixa als tolls de l’Esqueix. En arribar-hi, hem tingut la sorpresa de trobar-hi un parell de ponts tibetans, recentment instal•lats que permeten arribar a l’escletxa on ens resten 1,6 Km., per arribar a El Pinetell, si be abans de seguir cap al cotxe, hem gaudit durant una bona estona d’un refrescant bany que ens ha deixat com a nous