Riomaggiore - Portovenere, sentiero dell' infinito

Photo ofRiomaggiore - Portovenere, sentiero dell' infinito Photo ofRiomaggiore - Portovenere, sentiero dell' infinito Photo ofRiomaggiore - Portovenere, sentiero dell' infinito

September 27, 2022
September 2022

near Riomaggiore, Liguria (Italia)

Ruta lineal de Riggomare a Portovenere pel sender conegut amb el nom de sender de l'infinit. Arribem a l'estació de Riomaggiore i anem al casc antic pel bonic túnel fet amb mosaics de colors representant el mar. Arribem a la piazza del Vignaiolo, al centre del poble. El pintoresc poble on sembla que les cases estiguin enfilades unes sobre les altres, amb un acolorida gamma cromàtica. Busquem pels estrets carrerons les marques blanques i vermelles del sender que ascendeix al santuari di Nostra Signora di Montenero. Enfilem les nombroses escales que ens deixen sense alè fins arribar al santuari.
Montenero situat en un privilegiat espai amb unes vistes impressionants de la costa i de Riomaggiore, està envoltat d’arbres i bancs per poder recrear-nos i recuperar la respiració. Des d'aquí continuem pujant cap a la carena en direcció al Turó del Telègraf, que és el punt més alt del recorregut. el mig de terrasses de vinya, arribem al petit nucli de Lemmen, situat sota el Coll del Telègraf. Format per algunes cases de pedra i la petita església de San Bernard. Hi ha l'empresa Stella di Lemmen, un projecte de viticultura ecològica, també hi ha el típic monorail cremallera per facilitar la feina en aquestes terrasses de forta pendent. Hi ha un antic dipòsit excavat a la pedra sorrenca per recollir l’aigua.
Abastem el Coll del Telègraf, una intersecció de camins, nosaltres continuem el sender molt ben senyalitzat. En aquesta part ens endinsem en un preciós bosc. Passem per la capella de sant Antoni, on hi ha un àrea de pícnic. Assolim la Rocca Storti a 558 metres sobre el nivell del mar. Iniciem un suau descens cap al llogaret de Campligia, aquest petit nucli de Ligúria que es considera el punt d'accés a les Cinque Terre. Situat al cim d'una mena esperó rocós, té una vista privilegiada. Anem cap la plaça del poble on hi ha la petita església de Santa Caterina del costat surt el sender que hem de seguir.
Quant trobem el rètol de Bocca dei Cavalin ens desviem a la dreta per un sender rocós que davalla pel penya-segat cap a Portovenere amb unes fantàstiques vistes sobre el mar. Arribem a Sella Derbi, lloc amb molt bones vistes i on hi ha una caravana pintada amb un color turquesa llampant on venen menjar i beure. Continuem baixant fins arribar a la plaça Bastreri a Portovenere. Situat a la punta oest del Golf de La Spezia, també anomenat golf dels poetes. Entrem a la zona medieval per l’antiga porta, és el carrer més turístic amb botigues i restaurants. Al final del carrer en una punta rocosa del penya-segat hi ha la preciosa església de Sant Pietro. En el punt més alt del poble hi ha l’antiga fortalesa Doria. Dinem en un dels diversos restaurants de la zona.

Riomaggiore

Photo ofSantuari di Nostra Signora di Montenero Photo ofSantuari di Nostra Signora di Montenero Photo ofSantuari di Nostra Signora di Montenero