Riomaggiore-Manarola-Volastra-Corniglia

Photo ofRiomaggiore-Manarola-Volastra-Corniglia Photo ofRiomaggiore-Manarola-Volastra-Corniglia Photo ofRiomaggiore-Manarola-Volastra-Corniglia

3 hours one minute
September 24, 2022
September 2022

near Riomaggiore, Liguria (Italia)

Avui fem un itinerari panoràmic per aquest bonic territori de petits pobles amb carrerons estrets i casetes de colors, rodejats de turons i vinyes que semblen suspeses entre la terra i el mar. L’orografia d’aquest territori es magnifica pels amants de la natura i del senderisme, un terreny que l’home ha esculpit amb terrasses que baixen cap al mar amb fort pendent, aprofitant al màxim la disposició del terreny, sense malmetre’l i conservant o millorant la bellesa de l’entorn.
Des de l'estació de Riomaggiore donem un tomb el bonic poble i després anem a buscar la Via Beccara, l’antic camí de bast que unia Riomaggiore amb Manarolafins la construcció del tren als anys vint del segle passat. Creuem un pont per enfilar-nos per les costerudes escales de pedra que s’enlairen entre terrasses de vinyes cap al cim del turó de la Costa del Corniolo, que separa Riomaggiore de Manarola. Molta part de la ruta ens acompanya el monorail de cremallera, que serveix per facilitar la feina als pagesos. Transporta el material el manteniment del camp i també la producció.
Un cop dalt del turó tenim unes excel.lents panoràmiques, veiem Volastra, Corniglia, Punta Mesco. Iniciem el descens amb trams d’escala d’esglaons de diferents alçades. Arribem a Manarola, es un dels més petits dels 5 i molt pintoresc. Carrerons estrets i costeruts (carugi) que porten al mar, amb les típiques cases multicolors. Les cases de Manarola tenen una terrassa, anomenada Cassola. Quan cullen el raïm el deixen al sol per produir el vi típic, Sciacchetrà.
Anem a buscar les escales que pugen entre les cases, que s’enlairen cap al promontori de Manarola, on per Nadal instal·len el pessebre il·luminat de Mario Andreoli. El sender ascendeix per estretes i espectaculars terrasses de vinyes sostingudes amb murs de pedra seca. Pugem uns 1200 esglaons fins arribar a
Volastra. El carrer empedrat del poble segueix la forma circular del turó. Hi ha el santuari de la Mare de Déu de la Salut del segle XII. Continuem per un espectacular sender panoràmic envoltat de vinyes de la producció DOC “Le Coste”, que planeja cap al llogaret Casa Porciana. Entrem a una zona boscosa amb algun castanyer, en algun tram els arbres forma un túnel vegetal.
Iniciem el descens cap a Corniglia i des d'allà per l’escala Laradina baixem a l'estació. Una ruta preciosa i molt recomanable, menys transitada que el sender blau i amb unes panoràmiques magnifiques, encara que s’ha de tenir bona forma física per les nombroses escales.