Photo ofRIFUGIO FALORIA - LAGO DEL SORAPIS - PASSO TRE CROCI (Cortina d'Ampezzo, Dolomiti, Italia) Photo ofRIFUGIO FALORIA - LAGO DEL SORAPIS - PASSO TRE CROCI (Cortina d'Ampezzo, Dolomiti, Italia) Photo ofRIFUGIO FALORIA - LAGO DEL SORAPIS - PASSO TRE CROCI (Cortina d'Ampezzo, Dolomiti, Italia)

August 9, 2018
August 2018

near Fraina, Veneto (Italia)

Cortina d'Ampezzo, Rifugio Faloria, Lago Sorapis, Passo Tre Croci
Un tresc sensacional. Un xic trenca-genolls (tram de baixada al llac Sorapis). La resta és més que espectacular. El llac Sorapis és una perla turquesa de bellesa extraordinària. Val la pena.

Des de Cortina d'Ampezzo pugem amb telecabina al Rifugio Faloria. Allí iciem el tresc. Tindrem panoràmiques corprenents i vistes majestuoses al massís del Cristallo i Cadini. Acabarem el tresc al Passo Tre Croci.

Aquesta és la setena jornada de tresc d'una sèrie de 8 que es van fer durant la primera quinzena d'agost de 2018. Trobaràs més detalls d'aquesta trescada al blog Es Porqueret.

Aproximació (com arribar-hi)
Situats al mateix centre de Cortina d'Ampezzo es troba funicular que ens puja al refugi Faloria (2123m). Aquest serà l'inici del tresc.

Des del refugi les vistes panoràmiques a Cortina -amb permís de boires i núvols- són una meravella digna de contemplació. Enfilarem, després, el sender 223 i passarem pel refugi Tondi en poc més de 15 minuts. Seguint el 223 trobarem una desviació pel sender 216 en direcció al llac Sorapis i el refugi Vandelli. De tornada, baixarem en direcció a Tre Cime. Aquest tram és multitudinari i, depenent de l'hora del dia, es fan colls d'ampolla de tanta gent que fa aquesta ruta per admirar el llac turquesa.

Senyalització dels senders
Tots els senders estan numerats, tram a tram; també hi ha senyals direccionals clars. En un dia clar és difícil perdre el camí.

Avituallament possible a l'inici del tresc (Faloria, Tondi), al llac Sorapis (Vandelli) i al final del tresc a Tre Croci.

Pels qui, com jo mateix, siguin amants de fer servir el mapa, hi ha l'opció de comprar el mapa de la zona de l'editorial TOBACCO. Són mapes topogràfics 1:25.000 on es mostren totes les rutes degudament numerades.

PictographMountain hut Altitude 6,919 ft

Rifugio Faloria (2123m)

Photo ofRecte cap el refugi Tondi: sender 223 Photo ofRecte cap el refugi Tondi: sender 223 Photo ofRecte cap el refugi Tondi: sender 223

Recte cap el refugi Tondi: sender 223

PictographMountain hut Altitude 7,651 ft

Capanna Tondi: 2340m

Final telecadira

Recte

Vistes altre vall

Ciadin del Loudo (2378m): a dreta

Photo ofA dreta al Lago Sorapis: Sender 216 Photo ofA dreta al Lago Sorapis: Sender 216 Photo ofA dreta al Lago Sorapis: Sender 216

A dreta al Lago Sorapis: Sender 216

Una baixada un xic trenca-genolls.

PictographLake Altitude 6,296 ft

Lago Sorapis

A dreta al refugi

PictographMountain hut Altitude 6,276 ft

Refugi Alfonso Vendelli (1926m)

A les 14:00, puntual, ha arribat la tormenta. Sort que ens trobàvem al refugi.