Riera d'Osor

September 5, 2022
September 2022

near Osor, Catalunya (España)

Aquesta excursió us proposa caminar per la riera d’Osor, que és un afluent del riu Ter, sent una de les rieres més cabaloses que neix a les Guilleries. Les Guilleries són unes valls profundament boscoses amb múltiples rieres, com la d’Osor, que ens descobreix indrets inoblidables amb gorgues, salts d’aigües, fonts i molt poc concorreguda.
Deixem el cotxe en un estacionament al costat de l’ajuntament d’Osor i travessem el pont vell per sortir del poble pel marge dret de la riera. Per una pista per sobre la riera l’anirem remuntant fins passada la font del senglar. Arribarem a una cruïlla on ens trobarem amb el camí de retorn, però ara continuarem per la pista que baixa a la riera. Aquesta es transformarà en un corriol que remuntarà la riera passant per molts gorgs i salts. Creuarem la riera en dues ocasions, en el segon creuament en funció del nivell d’aigua serà necessari descalçar-se. El camí està fressat i senyalitzat amb marques blaves fins a la gorga d’en Primo on abandonarem la riera i començarem el retorn.
Sortim de la riera per un petit sender de pujada que ens portarà a un pista molt poc transitada i on s’han desenvolupat esbarzers que creixen arran de terra i que dificulten la marxa. Seguim la pista fins a una corba travessada per un torrent per on va la drecera del seglar. Agafem la drecera atès que la pista en aquest punt està molt tancada d’esbarzers, però el terreny és de forta pujada i molt descompost. Després d’uns 200 m tornarem a sortir a la pista, bastant coberta de vegetació, per on continuarem pujant fins arribar a una segona pista molt més neta. A partir d’aquí ja és tot baixada per bones pistes fins a retornar a Osor.
El camí no presenta dificultats tècniques, però la meitat no està senyalitzat i hi ha trams de pistes molt tancats de vegetació.

Encreuament riera1

Pontarró

• Photo of David AV
    David AV Oct 23, 2022

Ruta molt agradable i fàcil de seguir. Tot i perdre senyal de GPS en alguns punt, està molt ben marcat amb pintura de color BLAU.
    L'hem fet a la tardor i l'entorn és fantàstic. Si plou o ha plogut els dies anteriors segurament s'ha d'anar amb compte.
    Havia llegit comentaris sobre algun "problema" amb la drecera del Senglar, però nosaltres molt abans ja em trobat la pista molt tapada de vegetació i hem agafat una dracera que tot i no està marcada amb senyals, està molt neta, fàcil de seguir, i porta a la mateixa pista.
    Gràcies per la ruta i la informació. Bona Feina.

• Photo of SpartacusG
    SpartacusG Oct 23, 2022

Moltes gràcies pels teus comentaris. La dracera que heu agafat com alternativa a la del senglar sembla una bona solució