Photo ofriera d'Arbúcies, la Corbadora, Font de les Pipes, pont del Molí de les Pipes, salt mas Oller i Salt de la Nou des d'Arbúcies Photo ofriera d'Arbúcies, la Corbadora, Font de les Pipes, pont del Molí de les Pipes, salt mas Oller i Salt de la Nou des d'Arbúcies Photo ofriera d'Arbúcies, la Corbadora, Font de les Pipes, pont del Molí de les Pipes, salt mas Oller i Salt de la Nou des d'Arbúcies

March 14, 2024
March 2024

near Arbúcies, Catalunya (España)

Ruta circular des d'Arbúcies passant per:
- Font de la Corbadora (0.4 km)
- Mirador Riera d'Arbúcies (1.2 km)
- Pont del Molí de les Pipes (1.9 km)
- Salt de Mas Oller (5.2 km)
- Pont del Monjo (6.6 km)
- Salt de la Nou (7.4 km)
- La Corbadora (13.8 km)

Comencem a caminar des de la zona esportiva municipal d’Arbúcies, on disposem d’un ampli aparcament per deixar el cotxe. Passem entre el camp de futbol i les pistes de tennis i de pàdel i ens dirigim cap a la riera d’Arbúcies on hi ha una passera metàl·lica que comunica amb el parc de la Corbadora. Trenquem a l’esquerra, remuntant la riera per la seva riba esquerra. Passat el restaurant de la Corbadora travessem la riera i arribem a les ruïnes de l’antiga fàbrica de la Corbadora. “L’edifici, d’aparença majestuosa, havia estat una de les fàbriques més importants d’Arbúcies, on es feien cadires i objectes de torneria. Es deia que era la més antiga de la població, però un incendi va acabar amb la vida de la indústria, que era molt coneguda al poble i a la rodalia. S’hi pot fer una intensa inspecció pel seu interior, embardissat i malmès però sense massa perill aparent”. Font: (https://indretsoblidats.wordpress.com/2017/07/16/lantiga-corbadora-darbucies/).
Mentre resseguim la riera, l’anem creuant diverses vegades per fotogèniques passeres de fusta mentre anem canviant de riba. Més endavant, a la riba esquerra, hi trobem un mirador elevat sobre la riera i després de tornar-la a travessar continuem per pista fins a l’antic molí de les Pipes, ara reconvertit en restaurant. Just davant del restaurant, fem una baixada a la dreta cap a la font de les pipes, un bonic indret amb bancs i una taula de pedra decorats amb trencadís de rajola, per cert, força mancats de conservació. A pocs metres de la font, riera amunt, hi ha el pont del Molí de les Pipes “Es tracta d’un Pont romànic de pedra rejuntada amb morter, amb arcada de mig punt, d’un sol ull sobre la riera d’Arbúcies. És un pont estret, de petites dimensions, la qual cosa només permet el pas a peu. A la part inferior encara s’observen les marques de l’encofrat per a muntar la volta. Els dos pilars que el sustenten són de forma rectangular i es troben fonamentats directament sobre la roca. El terra està inclinat en dues vessants. Era un pont per a matxos de bast, que inicialment no tenia escaletes, era pla, i les escales s’hi van construir per facilitar l’accés a peu cap a la font de les pipes” Font: https://www.catalunyamedieval.es/pont-del-moli-de-les-pipes-arbucies-selva/.
Continuem endavant fins a trobar el camí de la masia del Marcús. Fem una petita incursió per la vora del regadiu del Marcús, on observem plantacions d’avets i tornem al camí principal. En aquest punt iniciem un bucle en sentit antihorari cap al Casal de Pau. Aquí hi ha una resclosa, que és aprofitada per captar aigua cap a un petit canal.
Tornem a travessar la riera i ens dirigim cap a la Casanova del Monjo, una antiga masia del segle XVIII reconvertida en un complex d’apartaments de turisme rural.
Continuem endavant fins a enllaçar amb el camí del Regàs, un camí de terra molt ample, adequat per al pas de camions de gran tonatge, ja que dona accés a la planta embotelladora de la font del Regàs, i el seguim fins al mas Oller. Aquí baixem fins a la riera per veure el bonic salt de l’Oller. L’aigua d’aquest salt hi arriba canalitzada, com a possible desguàs d’una sèquia que trobarem més endavant.
Vist el salt, tornem a ca l’Oller, deixem el camí del Regàs i agafem un camí més estret a l’esquerra, que seguim uns 600 metres en pujada fins a trobar una sèquia. Un bonic corriol la ressegueix i ens condueix fins a les ruïnes de can Reig i de can Caupenes. Travessem l’era que hi ha davant la casa i agafem un corriol de baixada que entra dins el bosc, cap al pont del Monjo. És un pont de pedra molt antic sobre el torrent del Sot de la Cortinoia, que supera un pas estret però de fondària considerable.
Seguim el corriol, que torna a ser de pujada fins a un punt on fem una anada-tornada d’uns 500 metres per veure un dels elements més destacats de la sortida d’avui: el Salt de la Nou. El salt no ens decep, segurament les darreres pluges han afavorit que l’aigua hi flueixi amb una certa normalitat.
Reculem fins al punt que havíem deixat per anar al salt i continuem amb pujada constant per corriol i pista fins al punt més alt de la ruta. A partir d’aquí comencem la baixada alternant pista i corriol per tal de fer algunes dreceres seguint indicacions de TOURDERA, en direcció al càmping de la Vall del Vidal. Continuem, sempre que podem evitant les pistes, fins a una darrera drecera, que baixa amb pendent pronunciat fins a enllaçar novament amb la pista a prop del Marcús. A partir del Marcús i un cop tancat el bucle, tornem pel mateix camí de l’anada amb les petites variants de voltar el Molí de les Pipes pel costat dret sense anar cap al pont, i amb la baixada cap a una canalització vora la riera d’Arbúcies a l’altura de la seva confluència amb la riera de les Truites. Són uns 200 metres fins arribar al pont que travessa la riera. La resta és igual que a l’anada però en sentit contrari

PictographBridge Altitude 1,033 ft

passera metàl·lica

PictographBridge Altitude 1,066 ft

PictographRuins Altitude 1,080 ft

La Corbadora

la Corbadora: L’edifici, d’aparença majestuosa, havia estat una de les fàbriques més importants d’Arbúcies, on es feien cadires i objectes de torneria. Es deia que era la més antiga de la població, però un incendi va acabar amb la vida de la indústria, que era molt coneguda al poble i a la rodalia. S’hi pot fer una intensa inspecció pel seu interior, embardissat i malmès però sense massa perill aparent. Font: (https://indretsoblidats.wordpress.com/2017/07/16/lantiga-corbadora-darbucies/)

PictographBridge Altitude 1,077 ft

passera

Mirador Riera d'Arbúcies

Photo ofFont de les Pipes i pont del Molí de les Pipes Photo ofFont de les Pipes i pont del Molí de les Pipes Photo ofFont de les Pipes i pont del Molí de les Pipes

Font de les Pipes i pont del Molí de les Pipes

“el pont del Molí de les Pipes és un Pont romànic de pedra rejuntada amb morter, amb arcada de mig punt, d’un sol ull sobre la riera d’Arbúcies. És un pont estret, de petites dimensions, la qual cosa només permet el pas a peu. A la part inferior encara s’observen les marques de l’encofrat per a muntar la volta. Els dos pilars que el sustenten són de forma rectangular i es troben fonamentats directament sobre la roca. El terra està inclinat en dues vessants. Era un pont per a matxos de bast, que inicialment no tenia escaletes, era pla, i les escales s’hi van construir per facilitar l’accés a peu cap a la font de les pipes” Font: https://www.catalunyamedieval.es/pont-del-moli-de-les-pipes-arbucies-selva/

PictographTree Altitude 1,215 ft

captació aigua canal

PictographBridge Altitude 1,273 ft

Pont i passera (anada i tornada)