riells i viabrea - castell de Montsoriu

August 28, 2019
August 2019

near La Batlloria, Catalunya (España)

És una excursió llarga que en dies calorosos d'estiu pot ser dura i cal pensar a portar aigua. Comencen anant a buscar el GR83 que ve del Mont Negre i en direcció al Canigó, a mesura que anem avançant encara podem observar les conseqüències del devastador incendi forestal de l'any 1994 . Poc abans d'arribar a la carretera de Breda a Riells deixem el GR per prendre una pista que ressegueix el límit del parc Natural del Montseny, però nosaltres voregem per l'esquerra una masia que té barrats els camins de la seva propietat i així evitem qualsevol problema. Tot seguit i fins a l'aparcament del castell de Montsoriu és un tram ple de pistes que s'entrecreuen i que algunes moren, potser el més fàcil és seguir el camí que hem seguit nosaltres. La pujada al Castell de Montsoriu està ben marcada i hi han dues variants, la que segueix la pista i la que s'enfila per un corriol, que és la que varem seguir nosaltres. La Baixada del Castell a Breda està molt ben senyalitzada. Un cop a Breda cal anar cap a l'ermita de Sant Llop i d'allà baixar de nou cap al GR 83 de l'inici de l'excrusió.