Riells del Fai-Sant Miquel del Fai-Turó de les Onze Hores-Riells

Photo ofRiells del Fai-Sant Miquel del Fai-Turó de les Onze Hores-Riells Photo ofRiells del Fai-Sant Miquel del Fai-Turó de les Onze Hores-Riells Photo ofRiells del Fai-Sant Miquel del Fai-Turó de les Onze Hores-Riells

March 12, 2013
March 2013

•   4.4 3 Reviews

near Riells del Fai, Catalunya (España)

La ruta que hem fet avui parteix del poble de Riells del Fai, comencem a prop de l’Església. Prenem la pista que es dirigeix a Sant Miquel del Fai, pujant lleugerament, seguim cap a la dreta per un corriol de forta pujada mitjançant la qual, arribem a Sant Miquel del Fai on podem gaudir del conjunt format per les cascades i el monestir. Arribem fins l’aparcament i a l’altre costat de torrent trobem els senyals del GR-5, seguim el GR. que es va allunyant de la gorja que és la vall de Sant Miquel, i seguint per sobre del Cingles de Bertí, contemplem una àmplia panoràmica del Vallès, amb Riells als peus de la cinglera, i al davant el Turó de les Onze Hores que és on ens dirigim.
Deixem el camí en un punt, i baixem pel Grauet de l'Ulla que fa molt de pendent i passem pel Paller del Boll, és una roca singular en forma de paller. Un cop a baix a mà esquerra comencem a pujar pel Grau de les Escaletes i mentre pugem amb petites grimpades, contemplem el Gorg de la Donzella, la Font Freda i El Barbot Negre, són unes prominències que fa el travertí formant balmes. Un cop a dalt del Turó de les Onze Hores, també conegut amb el nom del Castell d'en Bes,(667 m.d'alçada), ens adonem que som sobre una de les puntes dels Cingles de Bertí. Es un magnífic mirador sobre el poble de Riells del Fai i les rodalies, la Plana del Vallès, la serralada litoral i la Mediterrània , Sant Feliu de Codines i el parc natural de Sant Llorens. Continuem per una pista pel cim dels cingles fins agafar un caminet a mà dreta que passa per una lleixa al mig de la cinglera, és un caminet curt però emocionant, fins a arribar al Grau del Traver. Seguint el camí, sempre de baixada, ens portarà fins a Riells i passant per davant de l’Església arribarem al cotxe i donem per finalitzada la caminada.
Una excel•lent sortida. Recomanable! Però cal dir que cal anar amb pantalons llargs i camisa amb màniga llarga perquè els corriols estan una mica
abandonats i que la pujada del Grau de les Escaletes amb humitat pot ser una mica difícil de pujar.
Salut i bona caminada!

11-MAR-13 13:18:47 Caminet per la lleixa de la singlera

11-MAR-13 9:12:03 forta pujada mitjançant la qual, arribem a Sant Miquel del Fai

PictographCave Altitude 0 ft

11-MAR-13 12:37:23

11-MAR-13 11:12:12 roca singular en forma de paller

Sant Miquel del Fai

és un monestir erigit sobre un cingle en el segle XV a partir d'una església anterior 450 m altura

Turó de les Onze Hores

11-MAR-13 12:25:44

• Photo of imladris
    imladris Jun 20, 2013

Hola jeep!! van fer aquesta ruta el disabte passat y ens va agradar molt! Li vam fer un afegit y la vam fer una mica mes llargueta passant per "el clascar" "la taula de pedra" y el "puig giro".
    Gracies per compartir le teves rutes amb tots nosaltres.

Una salutaciò

iudobikers

JEP BOIX Jun 21, 2013

iudobikers.
    Moltes gràcies estic contentissim que gaudiu com jo i compartiu les sensacions que us han despertat aquesta ruta! Encantat que passeu un bon dia d'excursionisme! Salut.

• Photo of manpe30
    manpe30 Sep 12, 2013

Hola JEEP!
    Ahir vam fer aquesta caminada, i malauradament vam escollir el día equivocat. Vam topar amb uns corriols en general molt embardissats de difícil caminar (especialment al tram de pujada fins al Turó de les Onze hores), donat que havíem d’apartar constantment els matolls. Amb terreny humit (per la pluja del día anterior), les grimpades pujant pel Grau de les Escaletes foren molt dificultoses, amb algún pas que se’ns va complicar força pel mateix motiu.
    Tot i finalitzar l’excursió força “tocats” físicament, no vam perdre el somriure ja que vam gaudir d’una aventura que ens va regalar vistes i moments molt macos.
    Voldría destacar la qualitat del Track: Excelent...així com la seva duresa i exigencia física.
    Gràcies per compartir-la amb tothom!!

JEP BOIX Sep 13, 2013

Hola, manp30, m'alegra que de la vostra "aventura", tot i la dificultat que us ha suposat el mal temps del dia anterior, en sapigueu valorar quelcom positiu. Que vagi molt millor la propera. A reveure!

• Photo of gatigat
    gatigat Jan 18, 2015

Jep, ens ha agradat molt la ruta. Molt encertat que a mig camí coincideixi amb la pista que mena al poble, dona l'opció d'escurçar-la. Ho comento per què nosaltres l'hem començat a l'una del migdia (es hivern i fins que no ha començat a escalfar el sol) i amb una previssió que havia d'empitjorar i poques hores de sol efectives, aquedta possibilitat dona molt de joc. Al final per alegria nostre l'hem fet sencera i es del tot recomenable.
    felicitats pel que ha donat a coneixer la ruta.

• Photo of Marti Lapeira
    Marti Lapeira Jan 29, 2015

Una ruta mol completa i bonica
    Ens agradat mol, Gracies per aquet track ben fet

JEP BOIX Jan 29, 2015

Estic encantat que us hagi agradat. Gràcies per la teva valoració gatigat.

• Lidia Dominguez Apr 3, 2015

Hola! Me gustaría hacer esta ruta este fin de semana. Veo en varias fotos que la gente se lleva a los perros, es seguro el camino para llevarmelo? Gracias de antemano! https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/riells-del-fai-sant-miquel-del-fai-turo-de-les-onze-hores-riells-4109238#wp-4109241/photo-1986995

JEP BOIX Apr 4, 2015

Si que es seguro, nosotros no tuvimos ningun problema y creo que los perros se lo pasaron muy bien.Que la disfruteis. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/riells-del-fai-sant-miquel-del-fai-turo-de-les-onze-hores-riells-4109238#wp-4109241/photo-1986995

• Nepa May 31, 2015

Molt i molt maca...Gràcies

Ruta molt maca...sempre i quan el terreny estigui sec per la pujada al turo de les onze hores...molt maca

JEP BOIX Jun 5, 2015

Gràcies pels teus comentaris i aclariments i també per la teva valoració. Salut.

• Photo of rtwtravel365
    rtwtravel365 Oct 10, 2015

L'he fet avui i és força variada i divertida, gràcies pel track. En alguns punts s'ha d'estar atent i mirar el GPS per agafar el corriol correcte. Molt recomanable (amb terreny sec, és clar); he estat 3h45' en moviment.

JEP BOIX Oct 12, 2015

Gràcies pels teus comentaris i aclariments.

• Photo of Montseni
    Montseni Feb 17, 2019

Hola, hicimos esta ruta ayer Sábado. Hace meses que no llueve, nos hizo mucha calor. Encontremos algo de barro justo antes de empezar a grimpar en la subida hacia el "turo de les onze hores".
    Hay que estar pendiente del GPS, hay zonas donde perdiamos la señal.
    Los senderos a partir del monasterio de sant miquel de fai hasta el turo de les onze hores, estaban muy tupidos de vegetación.
    Una ruta muy chula, variada y con grimpadas. Saludos!!!!

JEP BOIX Feb 17, 2019

Gràcies Montseni per valorar-me-la, comentar-la i actualitzar-la. És una llàstima que els corriols amb el temps s'embardissin. Salut!

• Photo of pmercader
    pmercader Nov 13, 2022

Ens ha agradat molt. Un dia esplèndid. Corriols solitaris i costaruts. La pujada al Turó de les Onze horesdura dreta dreta. Una bona sortida com totes que hem seguit teves.

JEP BOIX Nov 14, 2022

Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Gràcies per comentar-la. Salut pmercader!