Photo ofRiells del Fai - Riu Tenes - Bauma Rosa - Cingles de Berti - Cim de l'Ullar - Sant Miquel del Fai Photo ofRiells del Fai - Riu Tenes - Bauma Rosa - Cingles de Berti - Cim de l'Ullar - Sant Miquel del Fai Photo ofRiells del Fai - Riu Tenes - Bauma Rosa - Cingles de Berti - Cim de l'Ullar - Sant Miquel del Fai

May 7, 2024
May 2024

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Ruta circular des de Riells del Fai passant per:
- Masia La Pineda
- La Font de la Pineda
- Gorg d'en Jeroni (1.5 km)
- Gorg de Beines (2.1 km)
- Gorg de Masdeu
- Antiga central electrica
- Gorg d'en Manelet (2.6 km)
- Gorg de la Bauma Rosa (2.9 km)
- Gorg de la Bauma Rosa
- Mirador de la Roca Roja
- Mirador La Vall Blanca (5.3 km)
- Turó de l'Ullar (6.9 km)
- Plaça de les Bruixes
- Mirador dels Frares (8.5 km)
- Mirador de Sant Miquel del Fai (10.6 km)
- Pont del Rossinyol
- Pas de la Foradada
- Monestir de Sant Miquel del Fai
- Camí de Sant Miquel del Fai
- Torres de la Madella

PRINCIPALS OBJECTIUS DE LA SORTIDA:

1 - Resseguim el riu Tenes, les fonts, els gorgs, els salts d'aigua i en especial el Gorg de la Bauma Rosa i la extraordinària Bauma Rosa amb les seves tonalitats de colors i les seves dimensiones gegantines que la fan única.
2 - Ascens al Turò de l'Ullar i el mirador de la Plaça de les Bruixes.
3 - Tot el tram del recorregut pel sender del GR5 que el seguim des del quilòmetre 7, 3 sortint del Pic de l'Ullar i fins a San Miquel del Fai al quilòmetre 10, durant tot aquest trajecte anem descendint suaument i hem pogut gaudir de vistes permanents a la vall del Vallés Oriental avistan des de La Mola fins Collserola i el mar.
4 - Al complex de Sant Miquel del Fai hem admirat el Pont del Rossinyol, el Pas de la Foradada i fins a la mateixa entrada del Monestir de Sant Miquel del Fai que no hi hem pogut entrar per trobar-se en reformes i per la consolidació de cingles per les recents pluges.

ANEU EN COMPTE:

1 - Al cap de poc de trobar-nos el Gorg d'en Jeroni, hem creuat el riu Tenes que en el estat actual del cabdal d'aigües no ens ha suposat cap problema.
2 - A la Central elèctrica es troba un canal d'aigua i una comporta i unes ferros clavats a la roca a l'altre costat del canal que permeten superar la dificultat, i a partir d'aquí el trajecte és per sobre la roca amb inclinacions diverses i pasos estrets per lo que és millor no fer la ruta si el terra és moll i sobretot anar ben calçats.
3 - El Pas pels Cingles de Berti i ens els trams i als indrets del Mirador de la Roca Roja i el Mirador de la Vall Blanca i fins l'ascens total del cingle és fa costerut i cal anar en compte també a no relliscar.

OBSERVACIONS:

Caminada molt recomanada per les excel·lents vistes i pels indrets que visitem.

Salut i bons camins.

Photo ofPanoràmica als Cingles del Perer, destaquen La Roca Alta i La Roca del Migdia Photo ofPanoràmica als Cingles del Perer, destaquen La Roca Alta i La Roca del Migdia

Panoràmica als Cingles del Perer, destaquen La Roca Alta i La Roca del Migdia

Gorg d'en Jeroni

PictographRiver Altitude 929 ft

PictographWaterfall Altitude 919 ft
Photo ofGorg de Beines i Bauma del Gorg de les Beines. Photo ofGorg de Beines i Bauma del Gorg de les Beines. Photo ofGorg de Beines i Bauma del Gorg de les Beines.

Gorg de Beines i Bauma del Gorg de les Beines.

PictographWaterfall Altitude 1,007 ft

PictographWaterfall Altitude 932 ft

PictographWaterfall Altitude 942 ft

PictographWaterfall Altitude 962 ft

PictographRiver Altitude 963 ft

Canal d'aigua

Photo ofAntiga Central Hidroelèctrica del Tenes i pas amb ferros per superar un desnivell Photo ofAntiga Central Hidroelèctrica del Tenes i pas amb ferros per superar un desnivell Photo ofAntiga Central Hidroelèctrica del Tenes i pas amb ferros per superar un desnivell

PictographWaterfall Altitude 1,027 ft

Gorg d'en Manelet

PictographCave Altitude 1,057 ft

Bauma Rosa

PictographWaterfall Altitude 1,036 ft

Gorg de la Bauma Rosa

PictographInformation point Altitude 1,058 ft

Aspecte del camí.

Informació i indicadors de direcció.

Punt d'interès

Mirador Roca Roja

Mirador La Vall Blanca

Intersecció a l'esquerra i amunt deixant el sender principal

Photo ofAspecte insòlit del Cingle, ja som a la base del darrer cingle a superar. Photo ofAspecte insòlit del Cingle, ja som a la base del darrer cingle a superar. Photo ofAspecte insòlit del Cingle, ja som a la base del darrer cingle a superar.

Aspecte insòlit del Cingle, ja som a la base del darrer cingle a superar.

Dreta - agafem corriol a la dreta

Agam corriol poc evident que ens portarà a la punta de l'Ullat.

Photo ofCim Turó de l'Ullar o Plaça de les Bruixes on podem gaudir de magnifiques vistes. Photo ofCim Turó de l'Ullar o Plaça de les Bruixes on podem gaudir de magnifiques vistes. Photo ofCim Turó de l'Ullar o Plaça de les Bruixes on podem gaudir de magnifiques vistes.

Photo ofPanoràmica des dels Cingles de Sant Quirze aprop del Mirador dels Frares. Seguirem el GR5 Photo ofPanoràmica des dels Cingles de Sant Quirze aprop del Mirador dels Frares. Seguirem el GR5