Photo ofRiells del Fai-Gorcs del Tenes-St.Miquel del Fai-Cingles de Bertí-Riells del Fai Photo ofRiells del Fai-Gorcs del Tenes-St.Miquel del Fai-Cingles de Bertí-Riells del Fai Photo ofRiells del Fai-Gorcs del Tenes-St.Miquel del Fai-Cingles de Bertí-Riells del Fai

January 14, 2019
January 2019

•   4.7 1 review

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Ruta panoràmica per fer en mig matí, que permet conèixer els gorcs del Tenes, l’Espai Natural de Sant Miquel del Fai i els Cingles de Bertí.

El recorregut s’inicïa a Riells del Fai, prenent l'antic cami de Riells a Sant Miquel del Fai: en passar la Masia de la Madella i l'antic moli, baixem al riu Tenes per veure el primer gorc del dia, tornant novament al camí. Un tram més endavant, abandonem el camí principal i ens dirigim novament al riu Tenes en baixada per veure alguna gorga més: passem per l'antiga central hidroelèctrica i seguim fins el fons de la vall, on trobem una bonica balma i un salt d’aigua, amb la darrera gorga del dia.

Tornem un tram enrera i ens enfilem per un sender complicat, en el que cal grimpar fort, ajudant-nos de les branques dels arbres, fins a tornar a enllaçar amb l’antic camí de Riells a Sant Miquel del Fai: continuem aquest camí fins trobar les escales finals que ens porten fins el recinte de l’antic monestir, gaudint abans d’un parell de miradors amb l’espectacular cascada del riu Tenes cap a la vall que hem recorregut anteriorment.

Sortim del recinte de Sant Miquel del Fai pel bonic pont de pedra i de seguida creuem el rierol, enfilant-nos pel GR-5: el primer tram també és en forta pujada, però aquesta es va suavitzant progressivament. Anem recorrent el petit corriol, guadint de boniques vistes d’aquest sector dels Cingles de Bertí: en arribar a les proximitats de l’Ullar, deixem el GR-5 i prenem un altre corriol més complicat que, amb fort pendent, baixa pel bell mig de la cinglera (en aquest tram cal anar amb precaució). Anem gaudint de fantàstiques panoràmiques de les roques i cingleres rogenques d’aquesta zona, ens aturem en un darrer mirador amb una senyera a fer les darreres fotos, i seguim baixant fins a Riells del Fai.

NOTA: ruta de poca exigència física, que he qualificat de "Moderada" per algún tram complicat i de fort pendent.

PictographWaterfall Altitude 1,094 ft

1er Gorc Tenes

PictographWaterfall Altitude 0 ft

2n Gorc Tenes

PictographWaterfall Altitude 1,219 ft

Balma i Gorc

Photo ofCamí cinglera i vista Cingles de Berti Photo ofCamí cinglera i vista Cingles de Berti Photo ofCamí cinglera i vista Cingles de Berti

Camí cinglera i vista Cingles de Berti

Cruïlla, deixar el GR-5

Cruïlla després de corriol

PictographPanorama Altitude 0 ft

Mirador St. Miquel del Fai 1

Mirador St. Miquel del Fai 2

Mirador superior St. Miquel del Fai

Pont St. Miquel del Fai

Mirador final (vista cingles)

• Photo of David - Sat Chit Ananda
    David - Sat Chit Ananda Aug 5, 2019

La ruta és molt bonica sobretot la primera part que ens permet conèixer els gorgs del Tenes... cal tenir en compte que en els mesos d'estiu està prohibit el bany i en algunes parts fins i tot l'accés estant controlat per guàrdies forestals, la segona part pels Cingles De Bertí és millor no fer-la a l'estiu ja que hi ha poca ombra i estem exposats al sol durant bastant estona, també comentar que Sant Miquel del Fai porta a anys tancat segons diuen per perill de despreniments.
    Gràcies mparaira per la ruta i la info.