Riells del Fai-Barbot Negre-turó Onze Hores-cova de la Guilla

Photo ofRiells del Fai-Barbot Negre-turó Onze Hores-cova de la Guilla Photo ofRiells del Fai-Barbot Negre-turó Onze Hores-cova de la Guilla Photo ofRiells del Fai-Barbot Negre-turó Onze Hores-cova de la Guilla

March 8, 2016
March 2016

•   2.8 2 Reviews

near Riells del Fai, Catalunya (España)

NOTA: Si voleu veure totes les meves rutes per la zona del Vallès podeu escriure al cercador de rutes (Cerca rutes ó explora): "vallèsjsp" i us apareixeran totes.

Excursió circular que puja al turó de les Onze Hores pel grau de l'Escaleta i per l'indret del Barbot Negre i baixa per les balmes i Grau del Traver amb visita facultativa a la cova de la Guilla.
En primer lloc cal informar que degut a l'espesa vegetació i al pas per les balmes el senyal del GPS a estones es perd i el track fa coses estranyes, però el recorregut és sempre molt evident i en cas de dubte hem de fer servir la imaginació (a les zones del Barbot Negre i a les balmes del Traver son els indrets on el senyal del GPS és molt dèbil).
Forta pujada amb algun pas una mica aeri (a l'indret més exposat hi ha una corda).
És remarcable l'indret del Barbot Negre on el pas de l'aigua durant segles ha modelat unes formes singulars a les pedres.
Després de la forta pujada inicial i ja a dalt del cingle el camí comença una flanquejada que es deixa aviat per agafar un corriol a la dreta. Després d'una curta davallada aquest corriol conflueix en un camí transversal on hem de girar a la dreta i després de 10 metres ens hem de fitxar que a la nostra esquerra i entre els arbres hi ha una corda que ens facilita la pujada final al turó de les Onze Hores. (He posat punts d'interès amb un comentari una mica llarg en aquest indret).
Una vegada dalt del Turó cal desfer una mica el camí fins a desembocar en una pista, però que no seguirem inicialment, doncs agafarem un corriol que segueix recta i ens donarà unes vistes molt boniques ja que transcorre pel caire del cingle.
Finalment sortirem a la pista que hem deixat abans i que seguirem una estona, fins que la tornarem a deixar per seguir un corriol novament a la dreta que ens porta al bonic indret de les balmes del Traver, una cornisa en mig del cingle on s'amunteguen grans blocs.
Després d'aquest indret ens trobem amb una bifurcació de camins. Hem de girar a la dreta per a seguir el camí que davalla pel grau del Traver. En un dels revols del sender, a la dreta, surt el corriol a la cova de la Guilla. Després d'una curta flanquejada una corda ens ajuda a baixar uns metres i després un cable ens acompanya fins l'estreta entrada de la cova.
Retornats al camí del Grau del Traver només cal seguir-lo per a retornar a Riells del Fai.
HORARIS:
de Riells del Fai al Barbot Negre: 50mn
del Barbot Negre al turó de les Onze Hores: 35mn
del turó a la cova de la Guilla: 45mn
de la cova a Riells del Fai: 1h 05mn
TOTAL: 3h 15mn
També podeu seguir aquesta excursió i d'altres a:

Dipòsit

Barbot Negre

Corda

Gir a la dreta

Gir a l'esquerra. Corda entre els arbres

Turó de les Onze Hores

Seguir a la dreta

Fita i corriol a la dreta, camí del cim del single

Fita i corriol a la dreta

PictographCave Altitude 2,487 ft

Cova de la Guilla

A la dreta a la cova de la Guilla

• Photo of eduard avila
    eduard avila Nov 14, 2020

Súper bé!!

• Photo of jspdetera
    jspdetera Nov 14, 2020

Moltes gràcies eduard àvila pel teu comentari i valoració

• Photo of antoperso
    antoperso Jan 30, 2022

Attention, itinéraire fermé pour cause de protection de la faune.