Ribes del Ter Baix (Girona),13-GENER-2020

Photo ofRibes del Ter Baix (Girona),13-GENER-2020 Photo ofRibes del Ter Baix (Girona),13-GENER-2020 Photo ofRibes del Ter Baix (Girona),13-GENER-2020

January 24, 2020
January 2020

•   5 2 Reviews

near Sant Ponç, Catalunya (España)

El bosc de ribera és un dels hàbitats més productius i biodiversos de Catalunya, adaptat a les inestables condicions del riu, amb abundància d’aigua però amb el sempre present risc de les inundacions. Al llarg del curs del riu es poden observar diverses formacions de bosc de ribera, amb presència de pollancres, salzes, verns, freixes de fulla petita i moltes zones de pesca. Sense olvidar la part industrial.

Fem un petit passeig per les Riberes del Baix Ter. Comencem al Hospital Universitari, per una pista acondicionada direcció al Bosc de Salvatella, un espai riberenc urbà refugi de fauna salvatge. Arran del marge anirem passant pesqueres fins al pont d'en Xuclà, on hem de deixar el corriol per passar al carrer. Ens acostem per veure la resclosa de Can Mitjans. Passem per davant de l'antiga fàbrica amb xemeneia de totxo. Caminem fins al pont de l'Aigua, on canviem de marge i continuem fins la resclosa de Can Torres.
Tornats de nou ens acostem per veure l'esglesia de la Mare de Deu de la pietat, on podem veure on va arribar l'aigua en un aguait del 1617. Veiem la resclosa de Can Mitjans des de l'altra riba i seguim per les devesa dels Salesians. Ja en zona urbana veiem l'esglesia dels Salesians i per falta de temps travessem el pont de l'Aurora, sense completa la volta (El nom és en record i homenatge a la fàbrica de paper l'Aurora , que es va posar en marxa l'any 1845, com a segona fàbrica de la ciutat després de "La Gerundense", que estava situada al barri del Mercadal al costa de l'antiga fàbrica Grober) on enllacem amb l'inici de la passejada.

PictographBirding spot Altitude 0 ft

Dr. Josep Trueta

Església de la Pietat

Església dels Salesians

Vora l'església, a l'altre banda trobem les restes d'un pas antic cap a Girona. Un antic pont medieval d'entrada a la ciutat sobre el que era l'antic Camí Ral i la Via Augusta.

Fi corriol, zona pesqueres

Resclosa de Can Torres

• Photo of Cuca de llum
    Cuca de llum Jan 25, 2020

Passejada interessant resseguint l'aigua!

• Photo of capita haddock
    capita haddock Jan 28, 2020

De ben segur que aquest paisatge haurà canviat molt aquests dies.
    Salut i Cames!!

• Photo of Mercè Espunya
    Mercè Espunya Oct 25, 2022

Bona ruta, tan a prop de casa.Gràcies