Ribes de Freser - Taga (100 cims) - Sant Amand - Bruguera - Ribes de Freser

Photo ofRibes de Freser - Taga (100 cims) - Sant Amand - Bruguera - Ribes de Freser Photo ofRibes de Freser - Taga (100 cims) - Sant Amand - Bruguera - Ribes de Freser Photo ofRibes de Freser - Taga (100 cims) - Sant Amand - Bruguera - Ribes de Freser

5 hours one minute
November 1, 2022
November 2022

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ribes de Freser - Taga (100 cims) - Sant Amand - Bruguera - Ribes de Freser

Ruta circular que s'inicia a l'estació de ferrocarril de Ribes de Freser, que ens portarà a fer els cims del Taga i de Sant Amand per enfilar tot seguit el camí de tornada passant per Sant Julià de Saltor i Bruguera.

La travessa és llarga i exigent, amb dos ascensions a tenir en compte, especialment el del Taga (+1.100m). La segona, la de Sant Amand (+220 m), no és tant llarga però després d'assolir el Taga les forces són més minses.

Per pujar al Taga el track segueix el sender del PR C-190 des de la collada de Manter. El PR C-190 és un sender de petit recorregut que travessa la Serra Cavallera fins a Camprodon. Per arribar a questa collada es puja per un camí més agradable que la pista, que utilitza el sender de petit recorregut i que passa per la font de Santa Caterineta i pels 7 Fortins, un espai que compta amb diferents búnquers.

Seguint el camí carener, s'arriba al cim del Taga (2.040 m.), un cim inclòs a la llista del 100 Cims Essencials de la FEEC i excel·lent mirador del Ripollès i dels cims dels Pirineus.

Una vegada assolit el cim del Taga, s'inicia la baixada fins a Coll de Jou (1.637 m.), des d'on s'inicia una segona pujada fins a la muntanya de Sant Amand, un cim lligat a la llegenda del Comte Arnau. El track del Taga - Coll de Jou - Sant Amand - Saltor segueix les marques d'El Camí en el seu tram del Camí de Vidabona. Aquí hi ha algun punt una mica perdedor i cal estar atent a les marques.

El descens fins a Sant Julià de Saltor és força pronunciada però agradable, amb un petit tram de rocam anoment la xemeneia o la Garganta. Durant la baixada es divisa el Faig Gros. Des de Sant Julià de Saltor es segueixen les marques grogues del sender d'Itinerànnia o d'El Camí fins a Bruguera, un camí ombrívol que va entre fagedes i pinedes i que recorre la falda occidental de la muntanya de Sant Amand. Si feu la ruta els mesos d'octubre - novembre, el paisatge de tardor és absolutament fantàstic.

El tram de Bruguera fins a Ribes de Freser, tot i que no és el més interessant de la travessa, ofereix bonics corriols i alguna font.

La ruta finalitza a l'estació de ferrocarrils de Rodalies de Ribes de Freser, que es troba al sud del nucli urbà i connecta amb el Cremallera de Núria.