Ribera Salada - Pont del Clop

November 10, 2017
November 2017

•   4.3 1 review

near Lladurs, Catalunya (España)

Passejada per la Ribera Salada en un dia plujos i humit, propi de la tardor. Al costat del Pont del Clop, hi ha zona on es pot deixar el cotxe, i, des d aqui mateig, es comença la ruta. Passat el pont, pel costat de la casa, es pot rodejar la tanca i accedir a un cami en mal estat, que ens portará fins a la casa del Clop. Una vegada allà, s ha d agafar el camí que va cap a l esquerra i ja anem seguint el cami, atents al punt on l hem de deixar i agafar una trialera que ens portará fins a Aigüesjuntes. Arribats al riu, l hem de travessar, no té cap problema, llevat la temperatura del aigua, molt freda. Uns metres mes endevant ens trobem al punt on s ajunten els dos riu rius. Val la pena ficar-se al aigua, on s ajunten els dos rius, doncs el riu Fret arriba a aquest punt entre dos parets verticals, en una visió suggerent i temptadora.
A partir d aqui s enfila la pista asfaltada que ens porta fins el Pla de Montport, on trobarem la casa rural del mateig nom i la Torre de Montport, tot en mig d un bosc i camps verds. Segueixo la ruta fins a la font de Jonquerons, seca i molt deixada. Seguint el camí, arribem fins a la carretera, després de pasar per una casa abandonada.
Després de caminar uns 300 metres per la carretera, tenim dos possibilitats: la primera es seguir uns metres i travessar la carretera per anar a buscar una pista que ens portará de tornada fins al Pont del Clop. La segona opció, la que vaig triar, es, en aquest punt, entrar a la finca que ens queda a l esquerra i, tot seguint les finques pels seus limits, anar baixant cap al Pont. Si anem al cas, hi ha un punt on es pot accedir i fer la baixada per Canal Serpent, però jo no vaig saber veure´l, pel que vaig acabar baixant fins el pont, trams per les finques i altres per la carretera.
Una vegada al Pont del Clop, vaig agafar el corriol que puja per darrera l antic Hostal i vaig pujar fins el Canal Serpent, on es pot veure el riu baixant entre dues parets verticals, i fent un recorregut serpentejant.
En aquesta epoca de l any, es una ruta per gaudir dels colors de la tardor i del recorregut que fa el riu.
A l estiu es pot fer el tram des d Aiguesjuntes fins el Pont del Clop, baixant pel riu, segur que serà un altre manera de veure el Canal Serpent.

PictographBridge Altitude 2,024 ft

Canal Serpent

• Photo of eli.piusfontiquer
    eli.piusfontiquer Aug 19, 2021

Una part té difícil accés ja que hi ha un tancat amb filferro de punxes i et fiques en propietat privada. és poc tros però potser una anys abans estava tot obert. Tenir-ho en compte.