Ribadavia ás termas do Prexigueiro

December 2, 2018
December 2018

•   3.7 1 review

near Ribadavia, Galicia (España)

Viewed 2059 times, downloaded 65 times

Comezamos a ruta en Ribadavia para logo seguir esta: https://gl.wikiloc.com/rutas-sendeirismo/termas-de-prexigueiro-ribadavia-3698003 A idea é facela de ida e volta.
A camiñata é doada pois a mor parte dela descorre pola beira do encoro, cun perfil chan. Tan só a subida á aldea de Prexigueiro tén unha curta, aínda forte, costa. Na fin, pódese tomar un baño, ben no balneario de pago ou ben nunhas pozas a carón do río. Dependendo do nivel deste, poderían estar cubertas. O lugar non está moi acondicionado pero a cambio pódese tomar un baño de forna natural, nudismo incluído.
As paisaxes que atravesamos son fermosas (mágoa o abandono do campo) e o camiño lévanos á xoia prerrománica da capela de San Xes, en Francelos. Esta aldea mostra tamén moi interesantes casas tradicionais que falan dun tempo de mor riqueza e poboamento que a actual.
Atravesamos unha ponte (medieval) sobre o río do Outeiro e vemos, na ladeira de enfronte, a antiga granxa monástica do Outeiro, hoxe restaurada como casa particular.
Subimos á estrada e camiñamos pola berma uns cen metros para logo baixar a carón dunha viña e retomar o camiño. Máis adiante descubrimos un edificio que chama a atenciòn situado por abaixo da vía do tren. Resulta ser unha pequena e discreta central hidroeléctrica.
Chegaremos de novo á estrada e atravesarémola para visitar a dispersa aldea do Prexigueiro e descubrir fontes, unha capela, un cruceiro, casas tradicionais de boa traza...
Baixamos e seguimos as indicacións do balneario. Non ten perda.
Para o retorno ao punto de partida, desviámonos a visitar unha interesante ponte sobre o Cerves, a Ponte do Prexigueiro, que está indicada na rúa de acceso á zona termal. En troques de retornar pola estrada por onde baixaramos, continuamos polo camiño da dereita ata a vía. Camiñamos uns metros pola beira desta e seguidamente xa se separa este antigo camiño real que viña da zona da Frieira cara Ribadavia e que servíu de vía de comunicación durante séculos.Tamén ao pasar o río do Outeiro facemos unha alternativa, seguindo a beira esquerda deste ata a embocadura no Miño, lugar onde está unha depuradora.
Os camiños están transitables aínda que algúns vese que foron desbrozados vai tempo e xa as mimosas están medrando de novo. Non lle viría mal unha pasada de desbrozadora.
Ruta moi interesante, non moi esixente e adecuada para días de mal tempo (salvando que nas partes de camiños antigos hai algo de vexetación). Recomendable.

PictographReligious site Altitude 488 ft

Comezo

A carón da igrexa do Potal e da de San Domingos.

PictographCar park Altitude 272 ft

Embocadura co Miño

PictographFountain Altitude 183 ft

PictographIntersection Altitude 192 ft

Deixamos o paseo fluvial para ir cara Francelos.

PictographMonument Altitude 220 ft

San Xes

PictographMonument Altitude 272 ft

Francelos

PictographFountain Altitude 241 ft

Fonte e bar

PictographBridge Altitude 180 ft

Ponte sobre o río do Outeiro

PictographIntersection Altitude 292 ft

Baixar poa beira dunha viñas pequenas.

PictographRisk Altitude 194 ft

Depuradora

• Photo of jadocabo
    jadocabo Sep 13, 2019

Despois da ponte medieval, o tramo que vai pegado a vía do tren, non o topei, o final metinme po las viñas ata topalo. O resto ben.

• Photo of Tío_Pepe
    Tío_Pepe Sep 15, 2019

Efectivamente, cómpre camiñar un anaquiño pola beira da vía ata atopar o camiño. Xa está explicado na descrición da ruta.
    Grazas por comentar. Que teñas boas camiñatas.