Riba-roja - Santa Madrona

April 28, 2021

near Riba-roja d'Ebre, Catalunya (España)

Durada de la ruta 1h20m. Caminada molt senzilla i amb unes bones panoràmiques de dalt de Santa Madrona. Deixem el cotxe sota el pont i agafem el corriol que va per la vora del riu. Veiem lo que sembla les restes d'un pilar del antic pont. Passem per la vora de les vies del tren i d'una caseta del ferrocarril. Arribem a la carretera i travessem per sota la via a l'altre cantó on hi ha el camí que va a Santa Madrona. El camí està, una bona part, encimentat amb formigó. Quan comença a pujar, ja deixa de ser formigó i és ressebo o grava. Continuem pujant i arribem a un punt on les vistes són molt guapes, es pot divisar tot, la presa, l'ermita, Riba-roja i per descomptat tot el riu Ebre. L'ermita és compacta i d'una pesa, no sé com és de dintre. Anem a la part del darrere i tenim una panoràmica perfecta de la presa. Per baixar, hem baixat pel corriol. Un corriol que està força bé i no és gens pesat. Anirem una bona estona per la vora de les vies del tren, de fet molta part del camí de tornada és el mateix que el d'anada. Bé arribem al pont i acabem la passejada. Apa doncs, Salut i Xiruques.